اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 100 کیلوگرم

فرنگی‌کار قمی قهرمان مسابقات نوجوانان کشور شد

کشتی‌گیر قمی موفق به کسب مقام نخست و نشان خوشرنگ طلای رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور شد.

فرنگی‌کار قمی قهرمان مسابقات نوجوانان کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور با جدال مدعیان شرکت ‌کننده از استان‌های مختلف به میزبانی هیئت کشتی استان آذربایجان شرقی به انجام رسید و فرنگی‌کاران در 10 وزن برای کسب مدال با یکدیگر پیکار کردند.

تیم کشتی فرنگی استان قم با ترکیبی از کشتی‌گیران مستعد و آینده‌داری که محصول سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه هستند با هدف درخشش در این دوره از مسابقات، با ترکیبی متشکل از 10 فرنگی‌کار راهی تبریز شده و در تلاش برای کسب موفقیت در دو وزن صاحب مدال است.

در راه کسب آمادگی لازم برای حضور در این رقابت‌ها و همچنین تلاش برای کسب مدال از مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور، روح‌الله میکاییلی دارنده مدال‌های متنوع از پیکارهای داخلی و خارجی این رشته علاوه بر اینکه جزو اعضای کمیته فنی این رقابت‌ها محسوب می‌شد، عملکرد کشتی‌گیران قمی را نیز زیر نظر داشت و تیم قم با رهنمودهای این چهره ارزشمند کشتی استان قم با دست پر از شهر تبریز به قم بازگشت.

از بین 10 کشتی‌گیری که در اوزان مختلف این دوره از پیکارها برای تیم هیئت کشتی استان قم به روی تشک رفتند، تنها در وزن 100 کیلوگرم نشان خوشرنگ طلا به دست آمد و فرنگی‌کار موفق قمی در این وزن علی اصغر شهبازی بود که توانست با درخششی بسیار خوب به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یابد.

علی اصغر شهبازی در این وزن کشتی‌های زیبایی به نمایش گذاشت و آنقدر پرقدرت ظاهر شد تا در شرایطی بهتر نسبت به سایر رقبای خود شانس اول کسب مدال طلای این وزن باشد، از قضا همین‌گونه هم شد و این کشتی‌گیر خوش‌آتیه قمی توانست به مقام قهرمانی وزن 100 کیلوگرم برسد.

در دیدار نهایی علی اصغر شهبازی از تیم هیئت کشتی استان قم با غلبه بر مجتبی رضایی فرنگی‌کار شرکت‌کننده از تیم هیئت کشتی استان البرز با شایستگی در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد در حالی که در این وزن امین عسکری از توابع تهران در کنار سهیل کهنسال از خوزستان مشترکا سوم شدند و مقام پنجم مشترک نیز به هاشم کریمی از آذربایجان شرقی (ب) و میلاد محمودی از آذربایجان غربی رسید.

شهبازی در حالی تنها طلایی تیم قم لقب گرفت که در پایان روز نخست این دوره از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان نیز تیم اعزامی نوجوانان هیئت کشتی استان قم موفق به کسب نشان برنز وزن 42 کیلوگرم شد و این مدال را علیرضا نجاتی به دست آورد.

در وزن 42 کیلوگرم این دوره از مسابقات کشتی قهرمانی پسران نوجوان کشور علیرضا نجاتی نوجوان آینده‌دار کشتی قم با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از محمدرضا مختاری از تیم فارس و مهدی محسن‌نژاد از خوزستان، همراه با علی رستار از کرمان در جایگاه سوم مشترک ایستاد و به مقام سوم و نشان برنز رسید.

انتهای پیام/78002/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول