اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 42 کیلوگرم

کشتی‌گیر قمی به مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور دست یافت

کشتی‌گیر آینده‌دار قمی با قرار گرفتن در جایگاه سوم موفق به کسب نشان برنز رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور شد.

کشتی‌گیر قمی به مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روند توفیقات یکی از رشته‌های پرمدال با سابقه ورزش در قم در میادین داخلی و برون‌مرزی این بار در پیکارهای کشوری استمرار پیدا کرد و طی آن کشتی‌گیر نوجوان و آینده‌دار قمی به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور دست یافت.

کشتی در بین ورزش‌های مختلف که در استان فعال است، استعدادهای فراوان و البته طرفداران خاصی دارد و ورزشکاران توانمندی به صورت جدی و در سطح حرفه‌ای در بخش قهرمانی این رشته در قالب رقابت‌های لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور فعالیت می‌کنند.

در طول سال کشتی‌گیران قمی در رده‌های سنی مختلف به پیکارهای قهرمانی و لیگ این رشته‌ اعزام می‌شوند و در سال‌جاری موفقیت‌های قابل توجهی را در سطح لیگ و مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور برای ورزش استان قم به ارمغان آورده‌اند.

یکی از رده‌های سنی که کشتی‌‌گیران موفقی در آن فعالیت می‌کنند، رده سنی نوجوانان است که رقابت‌های آن در سطح قهرمانی کشور در اوزان مختلف به میزبانی هیئت کشتی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شد که حاصل تلاش تیم اعزامی قم در یکی از 10 وزن این پیکارها یک نشان برنز بود.

این دوره یکی از بالاترین سطوح رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در سال‌های اخیر است که با شرکت برترین‌های این رشته ورزشی به انجام رسید و در بین برترین‌های اوزان رقابتی روز نخست، مقام سوم وزن 42 کیلوگرم به تیم قم اختصاص پیدا کرد.

در پایان این دوره از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان که کشتی‌گیران مدعی از سراسر کشور حضور دارند، تیم اعزامی نوجوانان هیئت کشتی استان قم در حالی موفق به کسب نشان برنز وزن 42 کیلوگرم شد که این مدال را علیرضا نجاتی به دست آورد.

در وزن 42 کیلوگرم این دوره از مسابقات کشتی قهرمانی پسران نوجوان کشور علیرضا نجاتی نوجوان آینده‌دار کشتی قم با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از محمدرضا مختاری از تیم فارس و مهدی محسن‌نژاد از خوزستان، همراه با علی رستار از کرمان در جایگاه سوم مشترک ایستاد و به مقام سوم و نشان برنز رسید.

این موفقیت برای کشتی‌گیر آینده‌دار قمی در حالی به دست آمد که مسابقات وزن 42 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان پسر کشورمان با هدف شناخت برترین‌های کشور و رقابت 25 مدعی به انجام رسید و در نهایت در رده‌بندی نهایی این وزن کشتی‌گیران فارس و خوزستان قهرمان و نایب قهرمان شدند، فرنگی‌کاران قم و کرمان مشترکاً سوم و ورزشکاران گیلان و تهران مشترکاً پنجم شدند.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول