اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان اعلام کرد

جمع‌آوری 12 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در کردستان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری 12 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال‌جاری در این استان خبر داد.

جمع‌آوری 12 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی شامگاه امروز در دیدار مسئولان کمیته امداد کردستان با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در سنندج، اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان زکات با همکاری و تعامل همه متولیان این حوزه در استان جمع‌آوری و هزینه‌ شده است.

به گفته وی، 2 میلیارد تومان از این مبلغ زکات فطریه و 10 میلیارد تومان هم زکات غلات و مال‌التجاره بوده است که در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه با نظارت دبیرخانه زکات در هر شهرستانی هزینه شده است.

وی در زمینه معادل‌سازی زکات پروژه‌ها به عنوان یکی از تعهدات دولت نسبت به مردم اظهار کرد: در سال گذشته نیز 10 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که متاسفانه در زمینه معادل‌سازی زکات پروژه‌ای دولت به 10 درصد از تعهدات خود عمل کرده است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، از 2 میلیارد و 230 میلیون تومان سهم معادل‌سازی زکات تاکنون توافقنامه 200 میلیون تومان با اوقاف استان انجام شده است اما تخصیصی نداشته‌ایم.

به گفته رحیمی، در مریوان به عنوان شهرستان برتر کشوری در حوزه زکات، بیش از 800 میلیون تومان تعهدات معادل‌سازی زکات مربوط به سال گذشته عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه در گذشته 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه ساخت مسجد هزینه می‌شد، گفت: 30 درصد از کل زکات نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان در همان محل جمع‌آوری هزینه می‌شد.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه احداث پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه، سیاست‌گذاری دبیرخانه شورای زکات در سال‌جاری بر این است که 50 درصد از زکات به رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی فقرا و محرومین اختصاص یابد.

به گفته رحیمی، در همین راستا احداث 12 خانه بهداشت از محل معادل‌سازی زکات و کمک‌های قرارگاه قرب کوثر در دستور کار قرار گرفت.

وی به نقش دهیاران در توسعه و فرهنگ‌سازی زکات در روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر 10 درصدی دهیاران طی چند ماه اخیر، خواستار برگزاری جلساتی با حضور مدیرکل کمیته استان به منظور توجیه دهیاران در راستای فعالیت در حوزه زکات شد.

کلنگ‌زنی خانه زکات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان بر احداث خانه‌ زکات در یکی از شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه شهرستان مریوان در کل کشور رتبه نخست را در زمینه جمع‌آوری زکات دارد احداث خانه زکات به عنوان نماد این فریضه دینی امری ضروری است.

رحیمی افزود: تامین زمین این خانه از سوی دفتر امور روستایی استانداری و احداث ساختمان با بهره‌گیری از کمک‌های خیرین، معادل‌سازی زکات و زکات می‌تواند بستری برای انجام تمام فعالیت‌های حوزه زکات به صورت مجزا از دبیرخانه‌های این فریضه الهی باشد.

وی در پایان خواستار نامگذاری برخی میادین روستایی با عنوان زکات شد و گفت: این کار نقش مهمی در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ پرداخت و احیای زکات در استان خواهد داشت.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول