اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

محرومیت همچنان گریبانگیر مدارس رودبار/ کمبود معلم و کلاس مهم‌ترین دغدغه

انتظار مردم شهرستان رودبار این است که وزیر آموزش و پرورش در منطقه جنوب کرمان حضور یافته و از نزدیک مشکلات و مسائل آنها را بررسی و به آن رسیدگی کنند.

محرومیت همچنان گریبانگیر مدارس رودبار/ کمبود معلم و کلاس مهم‌ترین دغدغه

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، از ابتدای سال تحصیلی تاکنون این خبرگزاری گزارش‎ها و خبرهای بسیاری در زمینه مشکلات مدارس این شهرستان روی خروجی خود قرار داده است.

اما پس از گذشت یک ترم از سال تحصیلی با وجود آغاز امتحانات پایان ترم هنوز برخی از پایه‎های مدارس شهرستان رودبار از وجود معلم محروم بوده و والدین آنان نیز همچنان سرگردان مسئله آموزش فرزندان خود هستند.

بعضی از مدارس نیز به صورت دو شیفت فعالیت می‎کنند؛ به این صورت که یک معلم پایه‌های اول تا سوم را طرف صبح و چهارم تا پنجم را نیز طرف عصر تدریس می‌کند.

اکنون این نکته قابل تأمل است که آیا این معلم تخصص لازم برای تدریس شش پایه ابتدایی را داشته و یا توان و انرژی لازم برای اداره کردن کلا‎س‎های خود را طی یک روز کامل دارد.

مدارس در حال تخریب نیز مشکلات دیگری را به وجود آورده است از جمله اینکه دانش‎آموزان با استرس و اضطراب سر کلاس حاضر می‎شوند و همین امر در قدرت یادگیری آنها قطعاً تأثیرگذار است.

مدارس دیگری نیز وجود دارد که کلاس‎های آنها همچنان در کپر و چادر و برخی دیگر به دلیل کمبود کلاس در فضای باز برگزار می‎شوند که با توجه به فصل سرما بسیار اسفناک است.

نبود فضای فیزیکی مناسب و همچنین وسایل گرمایشی و سرمایشی از مشکلات بسیار مهم مدارس این شهرستان است که با بی‎توجهی مسئولان مواجه شده است.

یکی از دانش‎آموزان شهرستان رودبار در زمینه مشکلات مدارس خود در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار می‌کند: ما هنوز معلم نداریم و این در حالی است که امتحانات پایان ترم اول آغاز شده است، اما کسی پاسخگوی این مشکل نیست.

والدین یکی از دانش‎آموزان نیز در این زمینه بیان می‌دارد: به دلیل کمبود کلاس، کلاس‎های درس فرزند من در فضای آزاد برگزار می‎شود که با وجود هوای سرد زمستان باید نگران سلامت وی نیز باشم.

حجت‌الاسلام عباس گروهی، امام جمعه رودبار اذعان می‌کند: ما مشکلات مدارس منطقه رودبار را مدت‌ها است که پیگیری می‌کنیم و به صورت مستمر با رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی می‌افزاید: در زمان مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان پیگیری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت و با آمدن یک اکیپ از استان کرمان قول مساعد دادند تا در اسرع وقت مشکلات موجود را برطرف کنند که این امر با جابه‌جایی مدیران کل تقارن پیدا کرد.

گروهی تصریح ‌می‌کند: مشکلات آموزشی و فضای فیزیکی مدارس رودبار تنها منحصر به یکی دو سال اخیر نیست، بلکه سال‌های سال است که وجود دارد، اما کسی پیگیر آن‌ها نبود.

وی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش نمی‌توانند، معجزه کنند، ابراز می‌کند: این مشکلات تنها از طریق شهرستان رودبار و استان کرمان قابل رفع نیست، بلکه باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود.

گروهی عنوان می‌کند: کارکنان آموزش و پرورش زحمت بسیار می‌کشند و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز به تازگی در این منصب قرار گرفته است، بنابراین باید به وی فرصت داد تا مشکلات را پیگیری کند.

امام جمعه رودبار با تأکید بر اینکه باید منصفانه به مسائل نگاه کرد، می‌گوید: باید تمام دلسوزان منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشند و از تخریب و مچ‌گیری اجتناب کنند تا مشکلات موجود در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود. 

همچنین نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان عمده‎ترین مشکل مدارس منطقه جنوب کرمان و شهرستان رودبار را وجود معلمان غیربومی می‌داند و اظهار می‌کند: بومی‎گزینی منطقه‎ای بهترین راه حل برای رفع این مشکل است.

حجت‎الاسلام محمدرضا امیری اضافه می‌کند: این افراد پس از استخدام متقاضی انتقال به شهرهای محل سکونت خود می‎شوند که همین امر مشکلات جدی برای مدارس شهرستان رودبار به وجود آورده است.

وی ادامه می‌دهد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه فضای فیزیکی مدارس انجام گرفته با این حال وجود مشکلات فراوان مسئولان را بر آن داشته است تا تمام توان خود را در این زمینه به کار گیرند.

فرماندار رودبار با بیان اینکه دومین جمعیت دانش‎آموزی در منطقه جنوب کرمان متعلق به شهرستان رودبار است، متذکر می‌شود: رشد جمعیت این شهرستان مثبت بوده و هر ساله رو به افزایش است.

حسن مرادی با ابراز نارضایتی از طرح سرباز معلم، عنوان می‌کند: فردی نظامی که در پادگان دوره دیده است و هیچ تخصصی در زمینه آموزش ندارد به هیچ وجه نمی‎تواند، نیازهای آموزشی دانش‎آموزان را برطرف کند.

وی اذعان می‌دارد: با وجود تمام تلاش‎هایی که تاکنون صورت گرفته، اما اعتبارات موجود برای بهسازی و نوسازی مدارس شهرستان رودبار کافی نیست و نمی‎تواند، گره‎گشای بخش آموزش باشد.

به گزارش فارس؛ اینها تنها بخشی از مشکلات مدارس شهرستان رودبار هستند که توجه مسئولان کشوری و استانی را می‎طلبد تا در اختصاص اعتبارات خود به مناطق محروم نگاه ویژه‎ای داشته باشند.

البته با وجود تماس‎های مکرر با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار هیچ یک حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند.

================

گزارش از محدثه سعیدی‎نژاد

================

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول