اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور واقفان طبسی

همایش "همه واقف باشیم" در طبس برگزار شد

همایش"همه واقف باشیم" با حضور واقفان، متولیان برتر، خادمان بقاع متبرکه و نخبگان قرآنی امروز در طبس برگزار شد.

همایش "همه واقف باشیم" در طبس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس پیش از ظهر امروز در همایش"همه واقف باشیم" اظهار داشت: همایش "همه واقف باشیم"  به مناسبت هفته وقف برگزار شده است.

محمد الهی با بیان این‌که در این جلسه از 100 نفر قدیر به عمل آمد، تصریح کرد: در این همایش پنج نفر از واقفان به پاس نیات خیرشان تجلیل شدند.

تجلیل از 30 نخبه قرآنی در همایش"همه واقف باشیم"

وی اذعان داشت: همچنین در این همایش از 30 نخبه قرآنی، پنج نفر از متولیان برتر، پنج نفر از اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و پنج نفر از خادمان بقاع متبرکه  طبسی تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و ترویج سنت حسنه وقف عنوان کرد.

الهی از یک وقف جدید در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش یکی دیگر از خیران 15 فنجان آب به همراه یک‌هزار و 500 متر مربع زمین را  در روستای فهالونج طبس به نیت مصرف در امور تبلیغات دینی و مذهبی مسجد جامع روستای فهالونج وقف کرد.

ثبت 5 وقف جدید از ابتدای سال جاری

وی با اشاره به موقوفات جدید در سال جاری، گفت: ابتدای سال جاری تاکنون نیز پنج مورد وقف جدید به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان طبس ثبت شده است که شامل وقف 25 فنجان آب نهرین طبس و 5 هزار متر مربع زمین در عشق‌آباد برای عزاداری امام حسین(ع) توسط حجی‌زاده و یک باب منزل برای عزاداری دهه نخست محرم توسط مهدی و زهرا چوپانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس اضافه کرد: همچنین در این مدت یک باب منزل برای تأمین هزینه‌های مسجد توسط خدیجه مقدادی، یک باب مغازه برای ختم قرآن برای واقف، اطعام ماه مبارک رمضان، جهیزیه‌ی افراد کم‌بضاعت و صرف علوم روز توسط عصمت فتحی، و 2.5 سهم مشاع از مجموع یک‌هزار و 440 سهم قنات شیرآباد برای عزاداری امام حسین(ع) در هیأت حسینی شیرآباد توسط حبیب احمدی وقف شده است

الهی، مزار امامزاده علی در بخش دیهوک، بقعه متبرکه شیخ احمد بن اسحاق و مزار سید حسین زرگ را از جمله زیارتگاه‌های شاخص این شهرستان برشمرد و متذکر شد: اجرای طرح جامع  در این بقاع متبرکه در حال پیگیری است.

به دلیل عدم اعتبار هنوز طرح جامع امامزاده علی طبس اجرا نشده است

وی با بیان این‌که نقشه‌های اولیه طرح‌های جامع این بقاع متبرکه آماده شده است، یادآور شد: اما به دلیل عدم اعتبار و کافی نبودن درآمد این زیارتگاه‌ها هنوز طرح جامع آن‌ها طراحی و اجرا نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس خاطرنشان کرد: امامزاده سید علی از جمله زیارتگاه‌هایی است که مردم طبس اعتقاد خاصی به آن دارند و این امامزاده سالانه شاهد حضور حدود 70 هزار زائر می‌باشد.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول