اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس:

بقاع متبرکه تاثیر بسزایی در بازدارندگی از جرم دارند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و همچنین تأثیر زیارت در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و بازدارندگی از جرم نقش بسزایی دارد.

بقاع متبرکه تاثیر بسزایی در بازدارندگی از جرم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید‌مهدی حسینی‌زاده تلاوت قرآن را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای رسیدن زندگی در راستای عمل به قرآن باید تلاش کنیم.

وی اذعان داشت: باید سایه قرآن در زندگی، رفتار، تحصیل، شادی، دوستان و در مجموع در همه موفقیت‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

وجود بیشترین امامزاده و بقعه متبرکه در ایران

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس ادامه داد: افراد علاوه بر انس با قرآن کریم، باید با تدبر و آشنایی با ترجمه و تفسیر، به مفاهیم و معارف ناب این کلام الهی دسترسی پیدا کنند.

حسینی‌زاده تصریح کرد: فضای بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین اسلام و قرآن است و باید با همت مردم برای تبلیغ و ترویج آن تلاش شود.

وی گفت: وجود بیشترین امامزاده و بقعه متبرکه در کشورمان به دلیل عشق و ارادت ویژه ملت بزرگ ایران از گذشته‌های دور به ائمه اطهار(ع) و احساس امنیت امامزاده‌ها در این کشور است.

نقش بقاع متبرکه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس خاطر نشان کرد: برای عملی ساختن فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، باید از محیط امامزاده‌ها و بقاع متبرکه حداکثر بهره‌برداری بهینه صورت گیرد.

حسینی‌زاده متذکر شد: نقش امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و همچنین تأثیر زیارت در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و بازدارندگی از جرم نقش بسزایی دارد.

مجموعه‌های فرهنگی به سنت وقف عمل نکرده‌اند

وی یادآور شد: اقامه باشکوه نماز جماعت، ایجاد کانون‌هایی ویژه رسیدگی به امور جوانان، استفاده از امام جماعت مناسب با قرائت صحیح و صوت زیبا و مؤذن خوش صدا، بهداشت مطلوب محیط، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهه‌های زائران و غیره از عوامل جذب و تأثیرگذاری بر زائران به ویژه جوانان است.

عملی شدن سنت وقف با حرکت جمعی دستگاه‌ها

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه با کمال تأسف سرمایه‌های زیادی مورد غفلت قرار می‌گیرند، گفت: یکی از این سرمایه‌ها وقف و اوقاف است که می‌توان در حل مشکلات و معضلات فرهنگی ما را یاری دهد.

حسینی‌زاده با اشاره به اینکه در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ وقف تلاش‌های زیادی شده است، اظهار داشت: مجموعه‌های فرهنگی آنطور که باید به سنت الهی وقف عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: برای عملی شدن سرمایه بزرگ و سنت الهی وقف نیازمند حرکت جمعی همه دستگاه‌های فرهنگی و ذی‌نفوذ جامعه هستیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به استفتائات مقام معظم رهبری در زمینه وقف، مبنی بر اینکه بعضی از افراد که برای عقد قرارداد به اوقاف مراجعه نمی‌کنند، تاکید کرد: سکونت این افراد در مکان‌های اوقافی حرام بوده و عبادت آنها باطل است.

حسینی زاده افزود: سنت حسنه نبوی فرهنگ وقف باید به آحاد مردم شناسانده شود و روش‌های نوین در امور وقف به مردم نیک‌اندیش ارائه شده تا تمامی افراد بنابر مصالح نظام و جامعه پیرامون خود اموال شخصی خودشان را در کارها و امورات خیرخواهانه جهت‌دهی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود احکام و قوانین موجود در حوزه موقوفات هنوز در بسیاری از مواقع نسبت به موقوفات جفا شده و حق و حقوق موقوفات احقاق نمی‌شود.

فقر فرهنگی و علمی، بزرگترین فقر جوامع

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین فقر جوامع، فقر فرهنگی و علمی است، متذکر شد: باید اصول و عقاید دین اسلام به خوبی تبیین شود تا منجر به آگاهی شناخت درست از نادرست و ارزش و ضد ارزش شود.

انتهای پیام/69017/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول