اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

پروژه‏های قابل سرمایه‏گذاری موقوفات در سمنان شناسایی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: پروژه‏های قابل سرمایه‏گذاری در حوزه موقوفات در استان سمنان شناسایی شده است و به زودی برای آنها، طرح‏هایی آماده می‏شود.

پروژه‏های قابل سرمایه‏گذاری موقوفات در سمنان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی «همه واقف باشیم» در شاهرود که با هدف تجلیل از واقفان، خیران، متولیان و هیئت‏های امنای بقاع متبرکه استان سمنان و در جهت گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته توجه چندانی به تعمیر و نگهداری موقوفات در استان سمنان نمی‏شد و این امر سبب شده بود تا شمار زیادی از موقوفه‏های این استان دچار تخریب‏هایی شوند.

وی با بیان اینکه شماری از موقوفات استان سمنان در پی همین بی‏توجهی‏ها به مخروبه تبدیل شده بودند، از عزم جدی اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای نگهداری صحیح و مرمت و بازسازی موقوفات این استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: از زمانی که معاونت بهره‏برداری اقتصادی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان راه‏اندازی و بنیاد توسعه موقوفات در این استان احیا شده است، شاهد فعالیت‏های خوبی در راستای مرمت، نگهداری، بازسازی و افزایش بهره‏وری موقوفات بوده‏ایم.

واحدی بیان کرد: با همین فعالیت‏ها، پروژه‏های قابل سرمایه‏گذاری در حوزه موقوفات استان سمنان با حضور تیم کارشناسی مجربی شناسایی شده است و پس از هفته وقف، فعالیت‏های سرمایه‏گذاری در این موقوفات آغاز می‏شود.

وی با بیان اینکه وقف به معنای واقعی کلمه صدقه جاریه است و برای همیشه در پرونده اعمال انسان باقی خواهد ماند، به مقایسه اثرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و . . . وقف با سایر احسان‏ها از جمله صدقه، هبه، قرض‏الحسنه و . . . پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تاکید بر اینکه تبلیغات خوبی در حوزه وقف در این استان در ماه‏های اخیر انجام شده است و همه رسانه، خطبا، ائمه جمعه و جماعات و تریبون‏داران با نهاد وقف همراه و هم‏دل شده‏اند، خواستار تقویت بیش از پیش این فعالیت‏ها شد.

واحدی با اشاره به اینکه در زمان شاه عباس صفوی بیشترین توجه به موقوفات در کشور صورت گرفت و در عین حال، نادرشاه و رضاخان بیشترین خیانت‏ها را به موقوفات و وقف کردند، خواستار تبیین فرهنگ وقف در جامعه اسلامی در برهه کنونی شد.

در همایش «همه واقف باشیم» تلاش می‏شود تا از افراد برگزیده و نخبه در عرصه وقف در استان سمنان تجلیل شود.

برگزاری این دست همایش‏ها، در تشویق افراد مختلف به سمت ایجاد موقوفه‏های جدید اثر بسیاری خواهد داشت و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/2249/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول