اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

مرزهای گلستان از مرزهای امن کشور است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مرزهای گلستان از مرزهای امن کشور است.

مرزهای گلستان از مرزهای امن کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ذوالفقاری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: مرزهای استان گلستان از مرزهای امن کشور است و در حوزه‌های مختلف مرزی مسئله و مشکل خاصی را در حوزه مرزهای استان گلستان نداریم. مرزبانان در استان گلستان نیز در حوزه وظایف خود فعالیت‌ها را به صورت بسیار خوب در حال انجام هستند و تمامی مسائل و پروتکل‌های مرزی در استان گلستان به صورت مناسب انجام می‌دهند.

ذوالفقاری بیان کرد: یکی از نکاتی که در حوزه مرزی استان داریم در مرزهای آبی و مسائل مربوط به صیادهای این استان است.نیاز است صیادهای استان گلستان در حوزه دریایی رعایت و دقت لازم را نسبت به فعالیت در این حوزه داشته باشند تا از نظر قانونی دچار مشکل نشوند و درگیری خاصی با کشور مقابل به وجود نیاید.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم در حوزه مرزی استان گلستان فعالیت کشاورزی و دامداری در نوارهای مرزی استان است که نیاز است مرزنشینان دقت لازم را با همکاری مرزبانان داشته باشند تا در خصوص عبور از مرز مشکلی پیش نیاید.ما به مرزبانان خود اعلام کردیم و این تعامل به وجود آمده که مرزنشینان تا نقطه صفر مرزی با رعایت قوانین و مقررات به فعالیت کشاورزی و دامداری بپردازند.

وی اظهار داشت: در خصوص استفاده از بازارچه‌های مرزی نیز از طرف جمهوری اسلامی ایران مشکلی وجود ندارد و در بازدیدی هم که از بازارچه مرزی اینچه‌برون انجام دادیم رایزنی‌هایی هم با مسئولان گمرک کشور انجام شد تا سرعت فعالیت در این بازارچه بیشتر شود اما بخش دیگری از تعامل به پذیرش کشور مقابل باز می‌گردد که در این خصوص هم با همکاری وزارت امور خارجه رایزنی‌هایی در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: در حال حاضر نیز تجارت چمدانی در مرزهای استان گلستان به صورت روزانه در حال انجام است.

ذوالفقاری گفت: در گذشته این تجارت با گذر مرزی انجام می‌شود که در بسیاری از مواقع افرادی که از این گذر استفاده می‌کردند برای رفت‌و آمدهای عادی و برای دید و بازدید با اقوام هم انجام می‌شد اما در حال حاضر کشور مقابل اعلام کرده که این مبادلات و رفت‌ و آمدها باید به گذرنامه رسمی انجام شود.

وی در پایان ابراز داشت: این موضوع به وزارت امور خارجه نیز منعکس شده و رایزنی‌ها در این خصوص در حال انجام است اما به هر حال پذیرش این موضوع و رعایت برخی ضوابط به کشور مقابل مربوط می‌شود که امیدواریم این موضوع برای این تاجران حل شود تا وضعیت مطلوب‌تری را داشته باشند.

انتهای پیام/83004/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول