اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد

افزایش صادرات کالا از استان سمنان تا مرز 108 میلیون دلار

مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش صادرات کالا از استان سمنان تا مرز 108 میلیون دلار خبر داد.

افزایش صادرات کالا از استان سمنان تا مرز 108 میلیون دلار

 

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی گمرک استان سمنان، علی‏اکبر شامانی امروز در گزارشی به رسانه‏ها اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی از این استان در 9 ماهه امسال از مرز 108 میلیون دلار فراتر رفته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 14 درصد رشد دارد.

وی گفت: در این مدت، 382 هزار و 709 تن کالا به ارزش بیش از 108 میلیون و 866 هزار دلار به خارج صادر شده است که از نظر وزنی نیز 27 درصد رشد نشان می‏دهد.

مدیرکل گمرک استان سمنان کالاهای صادراتی از استان سمنان را شامل سیمان، آندمس، شمش سرب، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، پودر لباس‏شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، رنگ خودرو، ظروف یک‏بار مصرف از جنس پلی استایر پلاسیک فریزر و … برشمرد.

شامانی اظهار داشت: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده که متوسط ارزش دلاری هر تن کالا 284 دلار بوده است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال، مقدار 19 هزار و 632 تن کالا به ارزش بیش از 46 میلیون و 741 هزار دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.

شامانی کالاهای وارداتی را نیز شامل ماشین‏آلات خط تولید، ورق پی.وی.سی، اجزا و قطعات رگلاتور CNG، پنبه شانه‏نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیم، مقوا پشت خاکستری، گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و … بیان کرد.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: کالاهای مذکور از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است.

وی یادآور شد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 44 درصد و از نظر ارزش 28 درصد کاهش دارد و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا دو هزار و 381 دلار بوده است.

انتهای پیام/2249/س/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول