اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سریال ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان

نوار ساخت و ساز غیرمجاز شهر تاکستان به داستانی دنباله‌دار بدل شده است و این کلاف سردرگم نبض مدیریت شهری تاکستان را فشرده است.

سریال ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، رشد، رونق و ارتقای جامعه شهری تاکستان همواره از اولویت‌های مورد توجه مسئولان به ویژه شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر قرار داشته است.

بروز بسیاری از آسیب‌ها و موانع رشد در محدوده شهری تاکستان نه به علل کم‌کاری و یا سهل‌انگاری بلکه ازدیاد موانع و چارچوب‌های نامشخص قدیمی ایجاد شده است.

این موارد عاملی است که اجازه رفع تمام قد موانع و معضلات شهری تاکستان را به طور کامل به شورا و شهرداری این شهر طی ادوار گذشته و امروز نداده است.

عدم اجرای درست و به هنگام قوانین شهری در حوزه ساخت و ساز، خیابان‌بندی نامناسب، المان‌سازی ناصحیح، بی‌کیفیتی مبلمان شهری و عدم اهتمام جدی‌تر از سوی برخی شهروندان نیز به این موارد دامن زده است.

با توجه به رشد روزانه تخلفات مربوط به حریم‌های منازل و محدوده‌های شخصی، عدم نظارت‌های دقیق از سوی پلیس ساختمانی در تاکستان افزایش نارضایتی‌های شهروندان تاکستان را سبب شده است.

علی اکبریان در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به الزامات چندگانه برای توسعه شهری تاکستان اظهار می‌کند: توجه به رشد و توسعه شهری بدون در نظر گرفتن خواسته و اراده شهروندان و مدیران شهری ناکام مانده و متوقف می‌شود.

فرماندار تاکستان ادامه می‌دهد: رفع معضلات و موانع در محیط‌های شهری نیازمند بررسی و جلسات مفصل است.

اکبریان با بیان اینکه مسئولان برای رفع مشکلات در حوزه‌های شهری باید ضمن انسجام از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند، ابراز می‌کند: تلاش برای ارتقای شهری یکی از اولویت‌ها در شهر تاکستان است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

فرماندار تاکستان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای تقویت امور شهر تاکستان طی ماه‌های گذشته تصریح می‌کند: در همین راستا اطلاع‌رسانی از دستاوردها و برنامه‌های صورت گرفته شهری از وظایف مسئولان است.

اکبریان با بیان اینکه رسانه باید با درک صحیح از مسایل شهری برای ارتقا و جبران برخی کمبودهای احتمالی رخ داده تلاش کند، یادآور می‌شود: تخصیص اعتبار و دوری از کارهای غیرضروری برای توسعه شهری تاکستان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه گام‌های اثرگذاری تا به امروز برای ارتقای وضعیت و سیمای شهری تاکستان صورت گرفته است، تاکید می‌کند: تلاش مداوم برای مدیریت پایدار در تاکستان امری مهم است که در سایه انسجام بیشتر شهرداری و اعضای شورای اسلامی تحقق یافته و رضایت‌مندی شهروندان را افزایش می‌دهد.

اکبریان با اشاره به ضرورت نگاه چند بعدی به مسایل و مشکلات اصلی رشد و عمران تاکستان تصریح می‌کند: آنچه اهمیت دارد، اصل اتکا به شهروندان و تلاش شبانه روزی در شهر تاکستان است.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در امور شهری زمینه‌ساز بهبود سیمای کنونی شهر تاکستان است، متذکر می‌شود: در همین راستا لازم است تا ضمن بهره‌گیری از عناصر و چهره‌های مطرح فرهنگی و اجتماعی تاکستان از توان حداکثری برای مبارزه با موانع و ایجاد چارچوب‌های ساختاری نوین در این شهر استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به برخی از الزامات مدیریت شهری، اتخاذ برنامه را محوری‌ترین ضرورت برای شهرها عنوان می‌کند.

منوچهر حبیبی یادآور می‌شود: اتخاذ برنامه مشخص برای پیشبرد امور جزو ضرورت‌های توسعه پایدار شهری در استان قزوین است.

حبیبی تاکید می‌کند: همچنین در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و تحول‌آفرین، استانداری قزوین همکاری تنگاتنگ و راهبردی را با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

حبیبی از اعتماد شهروندان به مسئولان به عنوان سرمایه ارزشمند و راهبردی برای توسعه شهری نام برده و اظهار می‌کند: اعضای شورا و مسئولان با اعتماد شهروندان عهده‌دار وظایف سنگین و مهم می‌شوند که باید در حوزه‌های خود تلاش کنند.

وی انسجام، هماهنگی، توانمندی و تخصص در بخش‌های چندگانه را جزو وظایف شهرداری تاکستان دانسته و ابراز می‌کند: شهرداری تاکستان باید ضمن مدیریت کارآمد برای هماهنگی بخش‌های شهرداری اقدام کند.

حبیبی، خواستار برنامه‌سازی مناسب شهرداری تاکستان برای تامین منابع درآمدی و مالی این شهر نیز شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با تاکید ایجاد سرانه درآمدی و منابع مالی جدید بیان می‌کند: لازم است تا شهرداری و شورای اسلامی شهر تاکستان با اجرای طرح و برنامه‌های مناسب سرانه درآمد شهرداری تاکستان را گسترش دهند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان افزایش محدوده شهر تاکستان و توجه به طرح تفصیلی را ضروری دانسته و بیان می‌کند: سیمای شهر تاکستان به ویژه وجود بافت فرسوده جنوب شهر تاکستان امری نامطلوب است که کمیسیون ماده پنج باید به نارضایتی‌های شهروندان در این خصوص پاسخ دهد.

رجب رحمانی با اشاره به اینکه رفع دغدغه فضای سبز تاکستان نیازمند بودجه کلان نیست، بیان می‌کند: کمبود نیروی فنی شهرداری تاکستان مسئله‌ای است که مانع توسعه شهر تاکستان شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تاکستان باید با ایجاد کدهای درآمدی جدید و دوری از حاشیه‌های مختلف در فکر رفع موانع شهر تاکستان باشند، اظهار می‌کند: افزودن تراکم به عنوان مسئله اساسی باید در تاکستان دنبال شود.

رحمانی به وجود مشکل آب شرب در شهر تاکستان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در همین راستا لوله‌گذاری فاضلاب شهر تاکستان از سال 83 با نظارت‌های لازم استان آغاز و تاکنون بخش‌هایی از این پروژه به انجام رسیده است.

شهردار تاکستان نیز ساخت و ساز‌های غیرمجاز را موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به بدنه و زیرساخت‌های شهری دانسته و اظهار می‌کند: توسعه بی‌رویه بافت کالبدی شهر، احداث بناهای بی‌کیفیت و فاقد استاندارد، عدم رعایت اصول سه‌گانه، حاشیه‌نشینی و تشکیل سکونت‌گاه‌های غیررسمی از نتایج گسترش ساخت‌ و ساز بدون ضابطه است که تبعات منفی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به همراه دارد.

اصغر تقی‌پور پیرامون برخورد با تخلفات مربوط به ساخت‌ و ساز‌های غیرمجاز در شهر تاکستان عنوان می‌کند: قطعاً با تقویت واحد اجراییات شهرداری در کنار حمایت‌های همه‌جانبه دادستانی و نیروی انتظامی در این شهر می‌توان شاهد برخورد جدی با این معضل به منظور جلوگیری از ادامه آن بود و مقدمات توسعه شهری را فراهم کرد.

بر این اساس، گسترش خدمات و گام‌های عمرانی و امیدوار کننده از سوی بدنه شهرداری و نقشه و ایده دهی شورای شهر تاکستان در دوره جاری مجالی برای کاهش حجم معضلات این شهر فرهنگی با پیشینه است.

انتهای پیام/77005/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول