اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی تاکستان خبر داد

احداث 2 مجتمع آبرسانی روستایی در تاکستان

مدیر آب و فاضلاب روستایی تاکستان گفت: احداث 2 مجتمع آبرسانی روستایی تاکستان در دستور کار قرار گرفته است.

احداث 2 مجتمع آبرسانی روستایی در تاکستان

اسماعیل رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: امور آب و فاضلاب روستایی تاکستان از دو مجتمع آبرسانی آشتجین-کندر و مجتمع افشاریه برخودار است که هر دو مجتمع در حال بهره‌برداری است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی تاکستان ابراز داشت: مجتمع کندر آبرسانی به پنج روستا از بخش مرکزی شامل: کندر، دستجرد، آشتجین، خورهشت، مهدی آباد و مجتمع افشاریه آبرسانی به هشت روستا از بخش خرمدشت به نام‌های برزلجین، شنستق سفلی و علیا، کوشکک،  آتش انبار، حاجی آباد، شیزند، کشمرز را بر عهده دارد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در سطح روستاهای شهرستان تاکستان این شرکت اقدام به تعریف سه مجتمع بزرگ آبرسانی در شهرستان کرده است.

رحیمی ادامه داد: با اجرای این مجتمع‌ها مشکل حدود 40 روستای شهرستان از نظر آب آشامیدنی برطرف می‌شود که در حال حاضر مطالعات و حفر چاه مجتمع‌های فارسجین- طیوقچی و ضیاآباد 1 و 2 در این شهرستان به انجام رسیده است و کار احداث مجتمع مرکزی نیز در حال مطالعه است.

وی با بیان اینکه عملکرد امور مشترکان آب و فاضلاب در رضایت‌مندی روستائیان تاکستانی اثرگذار بوده است، تصریح کرد: واحد مشترکان در زمینه‌های واگذاری کنتور، انشعابات، آب‌بها، قرائت و توزیع قبوض در حال فعالیت است و تعداد مشترکان این امور نیز به 18 هزار و 177 مشترک رسیده است.

رحیمی از فروش انشعابات جدید خانگی و غیرخانگی در سال 91 به تعداد 746 مورد در روستاهای تاکستان اشاره کرد و افزود: نصب کنتور مشترکان جدید در سال 91 نیز تعداد 571 مورد بوده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین از سال 91 تعویض کنتورهای خراب به صورت رایگان نیز تعداد 516 مورد بوده است.

وی گفت: همچنین در سال 91 روستای «شنین» قاقازان زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی تاکستان آورده شده است که 25 کنتور نیز در این روستا نصب شده است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی تاکستان ابراز داشت: تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز در سال 91 نیز در تاکستان به تعداد 45 مورد بوده است.

وی پذیرش و تشکیل پرونده مشترکان، اصلاحات قبوض آب بها و تغییر نام مشترکان را جزو فعالیت‌های مختلف آب و فاضلاب تاکستان برشمرد و ابراز داشت: البته به علت کاهش نزولات جوی و عدم بارش در ماه‌های گذشته و مشکل کمبود آب در فصل گرم سال از مشترکان روستایی در خواست می‌شود با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب این امور را یاری رسانند.

وی، رفع مشکل کمبود آب در روستاها را ضروری دانست و نسبت به جبران کمبودها با مشارکت روستائیان و انتقال تانکرهای سیار تأکید کرد.

انتهای پیام/77005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول