اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج خبر داد

راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج خبر داد.

راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یوسف نیکروز عصر امروز در نشست تخصصی نقد و بررسی کتب استانی که در محل برگزاری نمایشگاه کتاب استان در محل مصلای یاسوج و به همت انجمن اهل قلم برگزار شد، اظهار کرد: استان ما با وجود ظرفیت‌های بسیار گسترده و متنوعی که دارد به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و هنری جایگاه آن در کشور شناخته نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج ابراز داشت: به عنوان فرزندان این استان در دانشگاه یاسوج بسیار علاقه‌مند هستیم که این ظرفیت بزرگ را به کشور شناسایی کنیم.

این استاد دانشگاه به اقدامی که در دانشگاه یاسوج در حال انجام است اشاره کرد و گفت: پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود و به سوی همه نخبگان و نویسندگان برای اعتلای فرهنگ و هنر اصیل بومی کهگیلویه و بویراحمد در راستای همکاری دست یاری دراز می‌کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست تخصصی نقد کتب استانی در محل نمایشگاه کتاب یاسوج اظهار کرد: باید بپذیریم که هر چه در استان انتشار کتاب داشته باشیم به نفع عرصه فرهنگی است و اما باید این واقعیت را هم پذیرفت که هر کتابی را نمی‌توان با هر مطلبی مفید دانست.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر فرهنگی به پژوهشی که خود در خصوص بررسی واژه‌های لری در شاهنامه داشته اشاره کرد و گفت: چندین دانشگاه معتبر در کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شیراز پیشنهاد چاپ آن را داده‌اند.

نیکروز با اشاره به تماس دانشگاه فردوسی مشهد در این خصوص با وی افزود: آن‌ها به صراحت اعلام کردند که شما نکته‌ای تازه در این خصوص ارائه کرده‌اید و از این طریق می‌توان به برخی از واژه‌های شاهنامه و سیر تاریخی آن بیشتر پی برد.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از ظرفیت‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد فرهنگی و تاریخی سخن به میان آورد و تصریح کرد: باید کاری کنیم که این ظرفیت برای سایر نقاط کشور شناخته شود.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول