اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی گلستان مطرح کرد:

تشکیل مجمع خیران فرهنگ‎ساز مورد توجه قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی استان گلستان گفت: تشکیل مجمع خیران فرهنگ‎ساز مورد توجه قرار گیرد.

تشکیل مجمع خیران فرهنگ‎ساز مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جبار ایری عصر امروز در همایش هم‎اندیشی آموزش و پرورش استان گلستان با شوراهای اسلامی شهر استان گلستان و شهرداران این استان، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه را بهتر بسازیم.

وی ادامه داد: تمامی شوراهای اسلامی در استان گلستان و شهرداران این استان در کنار فعالیت‎های عمرانی و آبادانی ظاهری شهرها پنج درصد از تمامی درآمد شهرداری‎ها را در اختیار آموزش‎و‎پرورش قرار می‎دهند تا این نهاد ارزشمند در ساختن فرهنگ این جامعه نیز تلاش کند تا در این تلاش مجموعه شهرداری‎ها نیز سهیم باشند.

رئیس شورای اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای کشور و بخصوص در استان گلستان نظر من این است در صورتی که شهروندان توان پرداخت عوارض و یا هر موضوع پرداختی به شهرداری را ندارند، شهرداران و شوراها در ابتدا تلاش کنند تا این پنج درصد را جذب کنند و سپس برای مساعدت در باقی بدهی راهکارهایی را بیاندیشند.

ایری تصریح کرد: موضوع تربیت و پرورش دانش‎آموزان و فرزندان این جامعه مسئله بسیار مهم و اساسی است که به دلیل اهمیت بالای این موضوع و حجم بسیار بالایی از برنامه‎های مورد نیاز برای تربیت کامل و احسن فرزندان این جامعه، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‎تواند این موضوع را به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: هرچند آموزش و پرورش در این سال‎ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اما امروز به دلیل حساسیت بیشتر این موضوع، همکاری و همراهی سایر دستگاه‎ها با این نهاد مورد توجه است.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم در دوران تحصیل و در کودکی به فرد فرهنگ جمع‎آوری زباله را بیاموزیم در بسیاری از هزینه‎ها برای ایجاد این فرهنگ برای فرد در دوران بزرگسالی جلوگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان گلستان متذکر شد: تغییر فرهنگ و شخصیت فردی که شخصیت او شکل گرفته است بسیار سخت و مشکل است بنابراین بهتر این است که فرهنگ یک شهروند خوب را از دوران کودکی به وی بیاموزیم که بهترین مکان برای این کار مدارس هستند.

رئیس شورای اسلامی استان گلستان تصریح کرد: بسیاری از ترافیک‎های خیابان‎ها بخصوص در زمان تعطیلی مدارس به دلیل ورود دانش‎آموزان در نقاط نامناسب به داخل خیابان است.

ایری ابراز داشت: نیاز است فرهنگ تردد از خیابان برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم رعایت فرهنگ ترافیک و قوانین این موضوع مهم از دوران کودکی به فرد آموزش داده شود که در این صورت بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت این موضوع در جامعه حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از نهادهایی مه در این سال‎ها با کمک مردم و نهادهای مختلف توانسته به توفیقات خوبی برسد انجمن خیران مدرسه‎ساز است.

ایری بیان داشت: این نهاد از آنجا تشکیل و به فعالیت خود ادامه داد که این حوزه در جامعه احساس نیاز می‎شد و امروز نیز تشکیل مجمع خیران فرهنگ‎ساز در جامعه نیاز است.

وی در پایان اذعان داشت: به طور حتم این مجمع می‎تواند با استفاده از کارشناس‎های متخصص در موضوع‎های مختلف و ورود خیران و نهادهای مختلف برای پیشبرد اهداف این مجمع به توفیقات بسیار خوبی برسد تا فرهنگ‎سازی در جامعه ما از دوران کودکی شکل بگیرد.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول