اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت کرمان:

مشکل تأمین نهاده‌های دامی نداریم / آرامش در بازار کرمان حاکم است

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی در مرکز استان و شهرستان‌ها وجود ندارد و آرامش خاصی در بازار استان حاکم است.

مشکل تأمین نهاده‌های دامی نداریم / آرامش در بازار کرمان حاکم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن سلاجقه عصر امروز در جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: هیچ مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی در مرکز استان و شهرستان‌ها وجود ندارد و آرامش خاصی در بازار استان حاکم است.

وی افزود: تنها مشکل استان سرمازدگی باغ‌های میوه و تره‌بار است که این مشکل تنها به استان کرمان مربوط نیست، بلکه سراسر استان‌های کشور با این مشکل به دلیل سرد شدن بیش از حد هوا روبه‌رو شده‌اند و اقلامی مانند گوجه، بادمجان و خیار قیمت آنها در بازار افزایش یافته است.

سلاجقه با اشاره به اینکه از 15 روز پیش درصد سبوس‌گیری در نان کم شده است، عنوان کرد: درصد سبوس‌گیری در نان را از 15 درصد به 13.5 درصد کاهش دادیم و این به دلیل بالا بردن کیفیت و بهداشتی بودن نان انجام شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: قیمت شیر مسئله مهمی است که خود رئیس جمهور به آن ورود کرده و بنابراین در قیمت‌‌گذاری شیر باید هم حقوق تولید کننده و هم مصرف کننده رعایت شود.

سلاجقه بیان داشت: در قیمت‌‌گذاری اقلام مختلف، ستاد تنظیم بازار استانی تحت تاثیر تنظیم بازار کشور است و نرخ‌گذاری و تعیین قیمت با ستاد کشوری و سود مصوب و کرایه حمل نیز توسط ستاد استانی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک ‌هزار و 500 تن سیب درختی شب عید خریداری شده است، بیان داشت: از مجموع 2 هزار و 500 تن پرتقال برای شب عید، یک‌هزار و 200 تن از پرتقال شب عید استان از جنوب کرمان، 700 تن از شمال کشور و 700 تن نیز از داراب تامین می‌شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه 2 هزار تن پرتقال در نظر گرفته شده، قرارداد آنها بسته شده است، بیان داشت: با همکاری خوبی که در سطح استان وجود دارد و با هدف حمایت از پرتقال‌داران جنوب کرمان، تاکنون برای خرید یک‌هزار تن از پرتقال شب عید استان با باغ‌داران جنوب قرارداد بسته شده و خرید 200 تن دیگر نیز در دستور کار است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: پرتقال جنوب استان از نوع والنسیا و پرتقال شمال کشور از نوع تامسون است و در برنامه‌ریزی برای حمایت از بازار میوه شب عید، سه نوع پرتقال جنوب کرمان، داراب و شمال کشور در استان کرمان به‌ فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد: پرتقال جنوب استان کرمان هم از لحاظ یک دست بودن و هم از لحاظ کیفیت مناسب در شرایط بهتری است و از آنجایی که این محصول ارگانیک به عمل می‌آید با قیمت گران‌تر از دو نوع پرتغال داراب و شمال کشور به فروش می‌رسد.

به گزارش فارس؛ در پایان این جلسه مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های سیرجان، بم و رفسنجان از وضعیت کالاهای اساسی در این شهرستان‌ها و کمبودها و مشکلات خود گزارش دادند که مشکل اصلی هر سه شهرستان افزایش قیمت میوه در بازار بود.

انتهای پیام/80018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول