اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام تاکید کرد

استفاده از پتانسیل‌های چرام در جهت رونق بازار

فرماندار چرام گفت: بازاریان چرام باید از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده کرده و در جهت رونق بازار جذاب و مطلوب تلاش کنند.

استفاده از پتانسیل‌های چرام در جهت رونق بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری امور صنفی و با حضور حجت‌الاسلام محمود اکبری اولین جلسه آموزش کسب روزی حلال در مسجد امام علی (ع) چرام برگزار شد.

علی‌رضا نیکروز در این نشست، رعایت اعتدال در معامله را از شرایط صحت معامله دانست و اظهار کرد: در معامله میانه‌رو باشید و تمام جوانب خود و مشتری را در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید.

فرماندار چرام در ادامه توکل به خدا، راستگوی و خوشرویی، نظافت و سحرخیزی، عدم سختگیری و پنهان‌کاری، شوخ طبعی و تخفیف در حد امکان را از نکات قابل تأمل در معامله ذکر کرد و یادآور شد: همواره در تمام مراحل زندگی خدا را در نظر داشته باشید و فریب امیال و هوای نفس را نخورید که همانا درستکاری و حلال‌خوری رمز موفقیت و درست زیستن است.

وی با بیان اینکه هر کس کار کند و برای خانواده‌اش روزی حلال در بیاورد، در حقیقت مثل کسی است که در راه خدا مجاهدت کرده است، گفت: برای هر مسلمان واجب است دنبال کسب حلال رفته و روزی خود را با رضایت خداوند به دست آورد.

این مسئول با اشاره به کسب روزی حلال و اهمیت و تاثیر آن در جامعه عنوان کرد: تحول در بازار کار و سرمایه در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد و بازار می‌تواند به قطب تجارت تبدیل شده و در رونق منطقه موثر باشد، بنابراین مردم شهرستان چرام باید از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده کرده و در جهت رونق بازار جذاب و مطلوب تلاش کنند.

نیکروز با یادآوری این مطلب که چرام دارای پتانسیل‌های مختلف و موقعیت جغرافیایی خوب است که در استان بی‌نظیر بوده و همت مردم را می‌طلبد تا در آن سرمایه‌گذاری کرده و نتیجه لازم را بگیرند، خاطرنشان کرد: بازاریان، اصناف و کسبه باید به طرق مختلف از جمله اخلاق و رفتار خوب و فروش ارزان کالا مشتریان را جذب کرده و به رونق بازار بیفزایند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام در ادامه با ذکر حدیثی از امام موسی کاظم (ع) و با بیان اینکه اگر جهاد نباشد، جامعه اسلامی در خطر نابودی است؛ اگر کسب روزی حلال نباشد، بساط یک زندگی پاک دینی در آستانه برچیدگی است، گفت: همانگونه که سخت‌ترین و پرخطرترین کار، جنگ و نبرد تن به تن در جهاد است به همان میزان، کسب روزی حلال سخت است و دشوار، بنابراین نباید انتظار داشت که در راه کسب روزی حلال، سختی و مشقت وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/82002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول