اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان در مجلس:

افزایش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت نگران کننده است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزایش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح به بودجه عمومی دولت را نگران کننده خواند.

افزایش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش، عصر امروز در جلسه نمایندگان مردم استان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به شهروندان است و به طور قطع صرف هزینه برای سلامت انسان‌ها در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجموع اعتبارات فصل بهداشت و سلامت در لایحه بودجه سال آینده،  25 هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال جاری 24 درصد رشد داشته است، بیان کرد: 66 درصد این اعتبارات به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌یابد.

تابش با قابل تقدیر دانستن افزایش 38 درصدی اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: اعتبارات بخش سلامت لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار است و اعداد و ارقام مندرج بیانگر اولویت دادن به بخش سلامت و کاهش سهم برنامه‌های بهداشتی نسبت به سال گذشته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: در فصل رفاه و تامین اجتماعی، سهم حقوق و مزایای بازنشستگان در کل برنامه حدود 37 درصد اعتبارات فصل را به خود اختصاص داده در حالی که سهم حق بیمه‌ها حدود 22 درصد است و مشخص نیست مابه التفاوت این دو رقم از کجا جبران خواهد شد.

تابش با نگران کننده خواندن افزایش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح به بودجه عمومی دولت ادامه داد: بابت تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی باید در لایحه بودجه 93 اعتبار مناسبی پیش‌بینی شود و همانند سال گذشته برای تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و سایر صندو‌ق‌ها ی بیمه‌ای و جلوگیری از افزایش این بدهی‌ها، امکان واگذاری بخشی از  سهام شرکت‌ها با سهم الشرکه دولت بابت این موضوع مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس از مسئولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری درخواست کرد تا سهم پایه اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی را که بسیار پایین دیده شده و موجب شده در سال جاری این دانشگاه با کسری حدود 90 میلیارد تومان مواجه باشد، به نحوی اصلاح شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان استان یزد برای این جبران کسری و افزایش پایه بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی نیز تلاش لازم را معطوف خواهند داشت.

تابش با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه در مورد وضعیت مشکلات عدیده و اعتبارات پایین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و به ویژه یزد، یکی از راهکارها در استان یزد را پوشش بیمه‌ای مناسب تامین اجتماعی و خدمات درمانی و اجازه فعالیت گسترده بخش خصوصی متعهد که خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌دهد، دانست.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: مجلس نیز با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، باید در روند بررسی لایحه بودجه، از تصویب احکام و تکالیفی که بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها را افزایش دهد، خودداری کند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول