اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد:

آماده پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران گندم در فهرج هستیم

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در حال حاضر جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد تا با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون با اولویت شرکت‌های مکانیزه برای بهره‌برداری عموم و خورده مالکان به برداشت گندم در منطقه کمک کند.

آماده پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران گندم در فهرج هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید جمال سجادی‌پور ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی دهستان فهرج با حضور رئیس جهاد کشاورزی فهرج، بخشدار، مسئولان شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران، کشاورزان، دامداران و گلخانه‌داران این منطقه، قول بررسی و پیگیری همه مشکلات کشاورزان و دامداران را داد.

وی همچنین به بیان فعالیت‌های سازمان و افزایش فعالیت جهاد کشاورزی در بخش فهرج پرداخت و افزود: در حال حاضر جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد تا با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون با اولویت شرکت‌های مکانیزه برای بهره‌برداری عموم و خرده مالکان، به برداشت گندم در منطقه کمک کند.

سجادی‌پور با بیان دیدگاه دولت در بخش آبیاری تحت فشار نیز عنوان کرد: یکی از عمده مشکلات زمین‌های زراعی منطقه، کوچک بودن آن‌هاست که با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در قالب تعاونی‌های تولید و توافق مزرعه‌داران و تجمیع زمین‌های کشاورزی، می‌توان تسهیلات خوبی را در این زمینه به کشاورزان اختصاص داد و با ترویج کشت‌های بالشتکی و جایگزینی کشت‌های نوین گلخانه‌ای برای رفع معضلات بهداشتی گلخانه‌ها در مناطق نزدیک بافت شهری گامی مفید برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد همچنین نوید بررسی مجدد انواع سازه‌های گلخانه‌ای با توجه به اقلیم استان، هدایت بخشی از اعتبارات روستایی به حمایت بعد از تولید و پیگیری درخواست گلخانه‌داران و کشاورزان برای استقرار گمرک استان و صادرات مستقیم محصولات کشاورزی را داد و گفت: پیگیر تقویت شرکت‌های تعاونی روستایی هستیم تا دسترسی کشاورزان به کود توزیعی تسهیل شود.

وی عنوان کرد: همچنین در حال پیگیری تامین اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های دامی موجود و ایجاد پهنه‌بندی دامی مشروط بر تامین آب مورد نیاز هستیم.

سجادی‌پور با اشاره به کشت پاییزه و تشریح مزایای آن خاطرنشان کرد: کشت پاییزه می‌تواند در توسعه و عدم وابستگی به محصولات کشاورزی موثر باشد و از کشاورزان پر تلاش می‌خواهم تا به این مهم توجه کرده و برای توسعه کشت پاییزه در سال‌های آینده اقدام کنند.

گفتنی است، دامداران، کشاورزان و گلخانه‌داران دهستان فهرج نیز در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختند که عمده نیازها و مشکلات آن‌ها لزوم حمایت از گاوداری‌های سنتی و هدایت پرداخت یارانه مستقیم شیر به شخص دامدار، تسریع در ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های دامداری، توجه ویژه به آموزش‌های ترویجی، لزوم تامین اعتبار برای احیا و مرمت قنوات و ایزولاسیون انهار، کمبود ادوات کشاورزی به ویژه برای برداشت محصول گندم و توجه ویژه به مکانیزاسیون کشاورزان، گران بودن نهاده‌ها و مشکلات فروش محصولات اعلام شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول