اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سقز تأکید کرد

کسب رتبه برتر سقز در پرداخت تسهیلات کشاورزی

فرماندار شهرستان سقز بر کسب رتبه برتر سقز در پرداخت تسهیلات کشاورزی تأکید کرد.

کسب رتبه برتر سقز در پرداخت تسهیلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در سطح کشور سعی نموده مدیران را بر اساس توانمندی و تجربه و  قابلیت‌های اجرایی آنها انتخاب تا روند توسعه با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه دغدغه یک مدیر باید حل و فصل مشکلات مردمی باشد، ادامه داد: انسان باید در بحث مدیریت علاوه بر احترام و تکریم ارباب رجوع، خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

فرماندار شهرستان سقز، اخلاق‌مداری را از مهم‌ترین اصول مدیریتی دانست و یادآور شد: مدیران باید با لحاظ این شرط صداقت و شفاف‌سازی را در برخورد با مردم رعایت کنند.

فخری متذکر شد: استفاده از مدیران کارآمد و توانمند بسیار حائز اهمیت است و استاندار کردستان هم از وجود افرادی برای تصدی پست‌های مدیریتی استفاده کرد که دارای نگاه توسعه‌گرا باشند، که خوشبختانه بخش زیادی از مسئولین شهرستان سقز توسعه‌گرا هستند.

وی، احترام به ارباب رجوع را به عنوان نخستین مطالبه خود از مدیران مطرح کرد و ابراز داشت: احترام به مردم و مراجعان اداری را نباید تنها در یک احترام ظاهری خلاصه کرد، بلکه لازم است اصل، تلاش برای رفع مشکلات مردم باشد که این خواسته استاندار کردستان هم است.

فرماندار شهرستان سقز خاطرنشان کرد: مدیران نباید از انتقاد بترسند و باید اجازه داد تا انتقادهای سازنده مطرح شوند تا به کاستی‌ها پی برده و بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی، نقش مردم را در استقرار امنیت پایدار بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: مردم فهیم سقز با هوشمندی و تعهد نسبت به خود و نظام در استقرار امنیت پایدار و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی عملکرد ارزشمندی داشته‌اند.

فخری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند برای اشتغال و توسعه شهرستان، کشاورزی است احیای این شورا را برای برنامه‌ریزی در این حوزه با اهمیت عنوان کرد و گفت: رونق اقتصادی،‌ افزایش تولید،‌ افزایش سرمایه و ایجاد اشتغال پایدار مولد از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه بخش کشاورزی است که در این شهرستان باید به جد پیگیری شود.

کسب رتبه نخست در پرداخت تسهیلات کشاورزی

به گفته فرماندار شهرستان سقز، این شهرستان در پرداخت تسهیلات کشاورزی در سطح استان رتبه اول را کسب نموده و پرداخت این تسهیلات، اشتغال‌زایی 3 هزار نفر برای دوره تقریبی سه ساله را به دنبال خواهد داشت.

فخری، حوزه کشاورزی را از لحاظ ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با اهمیت دانست و تأکید کرد: بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که باید در جهت اشتغال از آن بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در تحول و رونق اقتصادی گفت: در حال حاضر 12 هزار هکتار از 162 هزار هکتار زمین زراعی شهرستان آبی است و فقط 4 هزار هکتار آن تحت آبیاری بارانی است که باید در زمینه کشاورزی مدرن و استفاده از سیستم آبیاری نوین کارهای اساسی انجام شود.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی جهت رونق وتحول اقتصادی، افزود: شهرستان سقز از لحاظ تولید گوشت سفید، عسل، شیر و قارچ در کردستان رتبه اول را دارد.

فخری، خواستار تلاش مسئولان شهرستان و بازتاب سفرهای روستایی و نشست رو درو با مردم و بررسی مشکلات آنها به صورت میدانی شد و بیان داشت: خدمت به مردم روستاها و تلاش در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنان باید مهم‌ترین رسالت مسئولین و مدیران باشد.

وی در پایان مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و منازل مسکونی روستایی و تشویق مردم در راستای استفاده از سیستم آبیاری نوین را دو اولویت مهم در روستا دانست و از بخشداران خواست تا این دو موضوع را به جد در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/79010/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول