اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل:

فضای شهری آمل برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: شهر آمل نیاز به مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دارد.

فضای شهری آمل برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمید محمدنسب ظهر امروز در نخستین کارگروه دستگاه‌های اجرایی متولی خدمت به معلولان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با اشاره به اینکه در دنیای امروز معلولیت را یک مشکل فردی نمی‌دانند، بلکه آن را مشکل جامعه بیان می‌کنند، اظهار داشت: در برخی از کشورها شرکت‌های خودرو‌سازی چند درصد از سود خود را به انجمن‌ها و موسسات وابسته به معلولان اختصاص می‌دهند تا برای شکوفایی آنها به کار گرفته شود. 

این مسئول با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی شهر که درباره کمک به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قانون‌های خود آنان را به طور ویژه می‌بینند،گفت: باید همه دستگاه‌ها در این مسیر به آموزش و پرورش مساعدت کنند تا به تحقق اهداف سازمانی خود دسترسی پیدا کنیم.

مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه در هر جامعه بین 10 الی 15 درصد کودکان با نیازهای ویژه زندگی می‌کنند، گفت: معلولان حق استفاده از تمامی امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و صرف معلولیت نباید آنها را از حقوق طبیعی محروم سازد.

محمدنسب با اشاره به اینکه در برخی از کشورها، برج‌سازان وظیفه دارند در ساختن مدارس استثنایی به دولت خود کمک کنند، افزود: شهر نیاز به مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دارد که امیدوارم شورای اسلامی شهر و شهرداری مثل همیشه دست ما را در این زمینه بگیرند.  

وی با اعلام اینکه سازمان‌های دولتی موظف به اختصاص چند درصد از سهمیه استخدامی خود به معلولان هستند، اظهار داشت: اختصاص غرفه تجاری در سطح شهر به دانش‌آموزان ناشنوا برای فروش دست ساخته‌های خود امید به زندگی را در آنان تقویت می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول