اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

دستگاه‌های برتر مناسب‌سازی معرفی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: قرار است در قالب همایش ملی مناسب‌سازی دستگاه‌های برتر کشوری و استانی که در حوزه مناسب‌سازی فعالیت مثبت و چشمگیری داشته‌اند معرفی شده و از آنها تجلیل شود.

دستگاه‌های برتر مناسب‌سازی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی فضاهای شهری و عمومی برای معلولان و جانبازان در اردبیل اظهار داشت: بیش از 27 دستگاه در این مناسب‌سازی با بهزیستی همکاری نزدیک و تنگاتنگی دارند و قرار است در قالب همایش ملی مناسب‌سازی از هر دستگاه یک کارشناس مجرب و علاقمند در جلسات آموزشی و کلا‌س‌های توجیهی حضور پیدا کند تا با ارزیابی دقیق فعالیت‌های مجموعه اداری و دستگاه استانی و شهرستانی بتواند فرم‌های تهیه شده را پر کرده و در سطح کلان به برنامه‌ریزی مناسب اقدام کنند.

وی تصریح کرد‌: قرار است تا آخر دی ماه این فرم‌ها و ارزیابی‌ها با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی تکمیل شده و به دبیرخانه تهران ارسال شود که ما آمادگی داریم راهنمایی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم و هفته آینده قرار است در این زمینه کلاس آموزشی و توجیهی برگزار شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: این ارزیابی عملکرد در قالب طرح ملی در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن مربوط به مناسب‌سازی مرکز استان و فاز دوم شهرستانی است که در یک زمانبندی تعیین شده و ارزیابی شاخصه‌های عمومی و اختصاصی انجام می‌شود.

احمدیان گفت: قرار است به فضای فیزیکی ساختمان‌ها ورودی‌ها و خروجی‌ها، نحوه تعبیه سرویس‌های بهداشتی و مجموعه‌های خدمات‌رسان امتیازدهی انجام شود که در قالب این طرح کمیته کنترل با مشارکت سه کارشناس دفتر فنی استانداری، بهزیستی و بنیاد جانبازان بر روند کار نظارت می‌کنند.

این مسئول حداقل امتیاز ارزیابی را 100 نمره اعلام کرد و یادآور شد: در امتیاز‌دهی دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌های تعیین شده خودشان ورود پیدا می‌کنند و ما تنها نظارت‌ها را انجام می‌دهیم و هدف از این نظارت‌ها نیز به هیچ عنوان مچ‌گیری و یا احصای نقایص نیست بلکه می‌خواهیم با بیان واقعیت‌ها به مسئولان کشوری و استانی این امکان را بدهیم تا در سیاست‌گذاری کلان، صحیح عمل کرده و در جلب مشارکت‌های دستگاه‌های مختلف و مردم سیاست راهبردی درست در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از اقدام اخیر حدود 10 بانک در مناسب‌سازی فضا برای ارائه خدمات به معلولان و جانبازان تاکید کرد: این حرکت‌ها زمینه رضایت‌مندی بیش از پیش را فراهم کرده و به یک حرکت تحولی کمک کرده است.

احمدیان با قدردانی از شعبات مرکزی و شهرستانی بانک‌های ملی، پاسارگاد، قوامین مسکن، سپه، کشاورزی، مهر ایرانیان و ایران زمین، بانک تجارت و ملت در شهرهای اردبیل مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار و سرعین نیر و کوثر ادامه داد: قرار شده از هر شهرستان یک بانک موفق در این زمینه معرفی شده و از مدیران آن تجلیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما پیشنهاد می‌کنیم که فرمانداران از این به بعد در توزیع اعتبارات و منابع شهرستانی نیم درصد منابع عمرانی را به مناسب‌سازی فضاهای شهری اختصاص دهند.

انتهای پیام/62007/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول