اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد

شمارش معکوس پایان فرصت طلایی بخشودگی جرایم بیمه‌ای در هرمزگان

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ضمن اعلام خبر آغاز شمارش معکوس پایان مهلت تعیین شده برای بهره‌مندی کارفرمایان از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای، از متقاضیان خواست به علت عدم تمدید مهلت این طرح، کار خود را به روز آخر موکول نکنند.

شمارش معکوس پایان فرصت طلایی بخشودگی جرایم بیمه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ سیدفاضل حیدری‌بلوکی ظهر امروز طی نشستی خبری آخرین مهلت بهره‌مندی کارفرمایان از تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای مربوط به بدهی‌های معوقه قطعی آنان بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری مربوط به پایان اسفند ماه 1391 را تا ساعات پایانی روز 19 دی ماه جاری عنوان کرد و گفت: شعب تامین اجتماعی استان تا ساعت 24 پنج‌شنبه هفته جاری برای ثبت درخواست‌های کارفرمایان و تسویه حساب مطالبات، فعال هستند.

وی ادامه داد: کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی مشمول این طرح که طی مهلت تعیین شده درخواست پرداخت را به شعب تامین اجتماعی ارائه و به دو صورت پرداخت یکجا و اقساط تسویه کنند، تمام جرائم ناشی از تأخیر پرداخت حق‌بیمه، بیمه‌بیکاری و جریمه تأخیر ارسال لیست، بخشوده خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ضمن یادآوری این مطلب که مهلت شش ماهه تعیین شده برای استفاده کارفرمایان از تسهیلات قانونی بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه‌ای از تاریخ 19 تیرماه آغاز شده بود، تأکید کرد: این فرصت طلایی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و با توجه به فرصت اندک باقیمانده، کارفرمایان کار خود را به روز آخر مهلت تعیین شده موکول نکنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان از کل کارگاه‌های استان رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان طلبکار است که بخش عمده این مبلغ مربوط به کارفرمایان و کارگاه‌های بزرگ دولتی است و بخش دیگری از این رقم نیز مربوط به مطالبات معوقه این سازمان بیمه گر از کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی استان است.

به گفته حیدری، عدم تحقق این مطالبات انباشته شده به عنوان سرمایه پنهان قشر زحمتکش کارگر و پشتوانه زندگی نسل‌های آینده آنان، چالشی جدی برای این سازمان بیمه گر محسوب می‌شود که با اجرای موفقیت آمیز طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای امکان خدمات رسانی بهتر به نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان هرمزگان فراهم می‌شود که زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/88001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول