اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان اردبیل:

اردبیلی‌ها 7 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس ستاد زکات استان اردبیل گفت: مردم خیرخواه و نیک‌اندیش اردبیل در 9 ماهه امسال بیش از 7 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

اردبیلی‌ها 7 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده عصر امروز در تجلیل از عاملان و ضابطان زکات در نیر اظهار داشت: در سال‌های اخیر و با اقدامات خوب تبلیغی و ترویجی پرداخت زکات در استان اردبیل رونق گرفته به طوری که هر سال 15 تا 20 درصد بر میزان پرداختی زکات افزوده می‌شود.

وی مهمترین هزینه‌کرد زکات را رفع آثار فقر از جامعه و تقویت عمران و آبادانی اعلام کرد و افزود: در کنار پرداخت زکات از سوی مردم دولت نیز سهم تشویقی در نظر گرفته که صرف پروژه‌های عام‌المنفعه و زدودن آثار فقر در جامعه می‌شود که در این ارتباط حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را شاهد و ناظر هستیم.

احدی تصریح کرد: استان اردبیل در پرداخت زکات در رتبه چهارم کشور قرار دارد و در سال‌ جاری شهرستان بیله‌سوار با بیشترین پرداختی زکات در ردیف شهرها و مناطق موفق در پرداخت زکات در استان اردبیل است که امیدواریم این جایگاه همچنان ارتقا یابد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تلاشمان بر این است تا به یک حرکت منسجم در حوزه جمع‌آوری زکات از سوی گروه‌ها و اقشار مختلف دست بزنیم تا مردم بتوانند با رغبت بیشتر و اطمینان خاطر به دست‌اندرکاران این حوزه پرداختی زکات خود را داشته باشند.

وی از زکات به عنوان فریضه اقتصادی اسلام برای زدودن آثار فقر از چهره جامعه اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال با واجب کردن فریضه زکات و خمس در حقیقت به سلامت و افزایش امنیت اقتصادی جامعه تدبیری مناسب اندیشیده که در این باب می‌توان با اقدامات و حرکت‌های جدی کاری را انجام داد تا هم رضایت الهی فراهم آمده و هم امکان توسعه روزافزون اهداف و برنامه‌های دینی و ارزشی در جامعه اسلامی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد زکات استان بیان کرد: در استان اردبیل پرداخت زکات در ابعاد مختلف مورد توجه و استقبال کشاورزان و روستاییان قرار گرفته و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری همایش استانی در تجلیل از فعالان عرصه زکات به ویژه عاملان و ضابطان هستیم.

وی از صاحبان تریبون، مبلغان دینی و رسانه‌ها خواست تا نسبت به تبلیغ امر زکات و پرداخت آن اقدام کرده و عملکرد مثبتی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/62004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول