اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر تبریز:

پای تفاهم‌نامه به احیای بافت فرسوده شهر تبریز هم رسید

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای در قالب برنامه اسکان "پایا" به امضای معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، معاون عمرانی استاندار و شهردار تبریز رسید.

پای تفاهم‌نامه به احیای بافت فرسوده شهر تبریز هم رسید

 سعید حاجی‌زاده امروز در تشریح این تفاهم‌نامه به فارس اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است در یک برنامه زمانی چهار ساله، 5 هزار واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده مصوب شهر تبریز نوسازی شود.

وی، مشارکت خود مردم را نقطه قوت این طرح اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی و نقطه قوت این طرح نوسازی بافت فرسوده با مشارکت خود مردم و مالکان است.

سخنگوی شورای شهر تبریز تصریح کرد: تجربه موفقی که پس از تهران برای نخستین بار در تبریز به عنوان پایلوت اجرا می‌شود، می‌تواند به صورت الگویی موفق به سراسر کشور تعمیم یابد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه واحدهای نوسازی شده در این طرح به صورت انبوه‌سازی، گروهی یا انفرادی خواهد بود که دولت و شهرداری نقش پشتیبان و تسهیل‌گر را دارند، افزود: اعطای تسهیلات 250 میلیون ریالی به ازای هر واحد و پرداخت تسهیلات 100 میلیون ریال به عنوان ودیعه اسکان موقت در شرایطی که احداث به صورت تجمیع یا گروهی باشد از جمله تضمین‌های پیش‌بینی شده دولت برای اجرای این طرح اعلام شده است.

وی گفت: شهرداری تبریز نیز متعهد است پروانه‌های ساختمان واحدهای مسکونی را با تراکم مجاز به صورت رایگان و غیرمسکونی را با 50 درصد تخفیف صادر کند.

این عضو شورای چهارم کلانشهر تبریز اضافه کرد: برای تراکم‌های بیش از حدمجاز هم تخفیف و سیاست‌های تشویقی ویژه در نظر گرفته شده و از دیگر ویژگی‌های مهم این تفاهم‌نامه تضمین خرید واحدهای نوسازی شده از سوی دولت و شهرداری است که موجب ترغیب انبوه‌سازان به مشارکت در اجرای طرح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند با نوسازی و احداث 5 هزار واحد جدید، تنها 15 هکتار از محدوده بافت‌های فرسوده شهر تبریز احیا می‌شود و این میزان در مقابل 2 هزار و 500 هکتار کل بافت فرسوده این کلانشهر رقم ناچیزی است اما در هر حال اجرای برنامه اسکان "پایا" گامی مثبت بوده و موجب تسریع در حرکت لاک‌پشتی طرح احیای بافت‌های فرسوده تبریز خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول