اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر کرج:

بازسازی بافت‌های فرسوده کرج نیازمند تسهیلات ویژه دولتی است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده این شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و ارائه تسهیلات ویژه دولتی است.

بازسازی بافت‌های فرسوده کرج نیازمند تسهیلات ویژه دولتی است

مریم قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر روند مهاجرت به مرکز استان البرز رشد غیرمنطقی و بسیاری داشته و شاهد هستیم که جمعیت این کلانشهر در عرض چند سال، افزایش بی‌رویه زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت موجب شده تا سرریز جمعیت تهران به سمت کرج و حاشیه این شهرستان سرازیر شده و امروز شهرستان کرج دارای جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر شده است.

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر افزود: طبیعی است در این مدت امکانات و خدمات شهری به اندازه رشد جمعیتی افزایش نیافته و به همین دلیل کمبودها و کاستی‌هایی را در ارائه این خدمات به مردم شاهد هستیم.

قهرمانی افزود: یکی از مشکلات اصلی شهروندان و مدیریت شهری کرج مربوط به وجود بافت‌های فرسوده و همچنین ساختمان‌هایی است که بدون رعایت اصول مهندسی و استانداردهای فنی ساخته شده است.

* باید پیش از وقوع حادثه پیشگیری‌های لازم انجام شود

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر چه اقداماتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد، گفت: بخش مهمی از ساختمان‌ها و اماکن مناطق محروم کرج به ویژه در حاشیه شهر به صورت غیر اصولی و غیر استاندارد ساخته شده است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: همچنین بخش مهمی از ساختمان‌های قدیمی در مرکز کرج جزو بافت‌های فرسوده به شمار آمده و نیاز است که بازسازی و بهسازی شود.

قهرمانی تاکید کرد: به طور قطع در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، خدمات‌رسانی به ساکنان این مناطق دشوار خواهد بود و در زمان وقوع اینگونه حوادث ساختمان‌های فرسوده و غیر استاندارد حجم خسارات را به صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید پیش از وقوع هرگونه حادثه و بحرانی پیشگیری‌های لازم انجام شود، گفت: یکی از مهمترین نیازهای کرج ترمیم و بازسازی بافت‌های فرسوده است و در این حوزه به طور قطع یک دستگاه و نهاد نمی‌تواند کاری انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: بنابراین برای بازسازی بافت‌های فرسوده کرج نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌ریزی بلند مدت و ارائه تسهیلات دولتی ویژه است.

قهرمانی گفت: در صورت ارائه تسهیلات مناسب به مردم آنها برای بازسازی املاک و ساختمان‌های خود تشویق خواهند شد و در شورای شهر کرج به دنبال این هستیم تا راهکارهای لازم برای این حوزه را پیش‌بینی و اجرا کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: اصلاح بافت‌های فرسوده کرج یکی از مهمترین نیازهای این شهرستان است و امیدوارم دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و مدیران ارشد کشور و استان البرز با شناخت دقیق این نیاز، راهکارهای لازم برای رفع دغدغه شهروندان را هرچه سریع‌تر طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول