اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه خبر داد

ثبت 18 موقوفه جدید در کهگیلویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: در هشت ماه گذشته 18 مورد وقف در این شهرستان به ثبت رسید.

ثبت 18 موقوفه جدید در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عبدالنبی صمدیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله وقف و صدقات جاریه از مهمترین تعالیم اجتماعی و بر اثر حس نوعدوستی و تعاون نهادینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه رویکرد اجتماعی وقف را سایه‌ای بر سر نیازمندان دانست و تصریح کرد: وقف جامعه را از فقر که عامل بسیاری از مشکلات است را می‌زداید.

این مسئول استحکام روابط انسانی را از دیگر رویکردهای اجتماعی وقف برشمرد و افزود: دیوارهای فقر پرستی و بی‌تفاوتی با ترویج فرهنگ حسنه وقف برچیده می‌شود.

وی ترد افراط و تفریط‌های نظام سرمایه‌داری و کمونیستی را از رویکردهای اقتصادی وقف عنوان و خاطرنشان کرد: عفو و بخشش وجه مهم اقتصادی وقف است.

صمدیان تولیت و نظارت اوقاف کشور زیر نظر ولی فقیه و دفتر رهبری را از رویکردهای فرهنگی وقف و نشانه اهمیت این سنت حسنه عنوان کرد.

صمدیان با اشاره به تاریخچه وقف در طول تاریخ اسلام ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) و خاندان رسالت، مردم را بر این کار خیر ترغیب و تشویق نموده و از طرف خداوند نوید پاداش برای هر کار نیکی مخصوصاً به عنوان باقیات‌الصالحات به آنان می‌دادند.

رئیس اوقاف کهگیلویه با تشریح برنامه‌های هفته وقف در شهرستان، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در میدان امام حسین(ع) دهدشت و غبارروبی و عطر افشانی امامزادگان در سطح شهرستان را از جمله برنامه‌های هفته وقف در کهگیلویه دانست.

صمدیان از وقف 18 مورد وقف در هشت ماهه سال‌جاری در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مردم خیر کهگیلویه امسال موقوفاتی از جمله زمین و ساختمان وقف کردند.

به گفته صمدیان بیش از 12 هزار متر مربع زمین و سه باب منزل مسکونی برای احداث 11 باب مسجد و هفت باب حسینیه در سطح شهرستان کهگیلویه وقف شده است.

وی با بیان اینکه در هفته وقف نمایشگاه‌های فرهنگی برای تبلیغ سنت حسنه وقف در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت و مراکز بخش‌ها بر پا شده است، افزود: در این هفته ضمن بر پایی ایستگاه وقف در میدان مرکزی دهدشت، بقاع متبرکه امامزادگان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه، با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن با شرکت 900 نفر از حافظان قرآن، ابراز داشت: شهرستان کهگیلویه در سطح شهرستان‌های استان رتبه نخست را کسب کرده است.

انتهای پیام/82016/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول