اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون وقف مجلس:

رسانه‏ها به قیمت‎گذاری منطقی موقوفات کمک کنند

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‏ها باید با تلاش خود، به قیمت‎گذاری منطقی موقوفات در استان سمنان کمک کنند.

رسانه‏ها به قیمت‎گذاری منطقی موقوفات کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علیرضا خسروی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت وقف اظهار کرد: مردم استان سمنان فرهنگی هستند؛ برای توضیح این مسئله، می‎توان به چند سال قبل اشاره کرد؛ زمانی که رئیس ستاد اقامه نماز کشور به شهر سمنان سفر کرد.

وی تصریح کرد: آن زمان، یک نفر از حجت‏الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پرسید که آیا مردم سمنان فرهنگی هستند و او جوابی نداد؛ بعد از چند دقیقه، فرد دیگری سندی به رئیس ستاد اقامه نماز کشور نشان داد که مشخص می‏کرد 100 قبل، یک سمنانی زمینی را برای تشکیل کلاس‎های آموزش قرآن وقف کرده بود.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی افزود: همین مسئله باعث شد تا قرائتی، مردمی که از جلسه رفته بودند، را جمع و اعلام کرد که «من گواهی می‎کنم که مردم شما فرهنگی هستند».

خسروی بیان داشت: این افتخاری برای مردم سمنان محسوب می‏شود که از زمان‎های قدیم، سنت حسنه وقف را انجام می‎دادند و در این زمینه، سابقه خوبی دارند.

وی بیان کرد: تنوع امور وقف در استان سمنان بسیار زیاد است؛ از بین اماکنی که صرف فعالیت‏های وقف شده است، می‎توان به زمین‎های زراعی، کشاورزی، عمده زمین‎های بازار، آبی که برای زمین‎های کشاورزی بسیار حایز اهمیت بود و ... اشاره کرد.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف با ورود به حوزه اقتصادی می‎تواند مشکلات کشور را مرتفع کند، اظهار داشت: تنوع وقف به نسبت به زمان‎های قدیم بسیار فرق کرده است.

خسروی گفت: در گذشته، پول و مکانی وقف مسائلی مثل عزاداری، دستگیری از مستمندان و ... می‎شد، اما امروز شاید بتوان از درآمدهای اوقاف به دانشجویانی که برای ادامه تحصیل نیاز به کمک مالی دارند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه کشور هستند و می‎توانند بعد از درس خواندن، برای خدمت به کشورشان آماده شوند.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول