اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دامغان:

هدف وقف درست انتخاب شود

امام جمعه دامغان گفت: هدف وقف باید درست انتخاب شود و همه با شناخت در این مسیر گام بگذارند.

هدف وقف درست انتخاب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمود ترابی امروز اظهار داشت: دست‏اندرکاران، متولیان و مستأجران موقوفات همگی باید احکام وقف را بدانند و رعایت کنند؛ یقینا ملک موقوفه ملک با برکتی است، مشروط بر اینکه شرایط آن به درستی رعایت شود.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف، بهره‌گیری مناسب از این سنت حسنه را موجب گره‏گشایی بسیاری از مشکلات جامعه دانست و اظهار کرد: اگر هدف وقف درست انتخاب شود، می‌تواند به بنیه اقتصادی کشور کمک کند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه باید از سوء تبلیغ در باب سنت الهی وقف پرهیز شود، افزود: باید مسیر موقوفات را عوض کنیم و با توجه به نیاز فعلی جامعه از این توان بزرگ دینی و اقتصادی در موضوعاتی همچون ساخت کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و تأمین نیاز درمانی بیماران استفاده کنیم.

ترابی با اشاره به وجود 16 هزار هکتار زمین کشاورزی از موقوفات آستان قدس رضوی در استان سمنان، آن را از برکات امام رضا (ع) و نشانه ارادت بی‏حد و حصر مردم این دیار به هشتمین امام شیعیان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: سنت صدقه جاریه وقف بعد از انقلاب اسلامی در کشورمان احیا شد و امروز باید به ویژه در استان سمنان از این ظرفیت بزرگ برای رفع مشکلات اقشار آسیب‏پذیر و محرومیت‏زدایی بهره‏برداری شود.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول