اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مریوان خبر داد

واگذاری مدیریت اماکن گردشگری دریاچه زریوار به شهرداری

شهردار مریوان از واگذاری مدیریت 15 کیلومتر گردشگری دریاچه زریوار به شهرداری خبر داد.

واگذاری مدیریت اماکن گردشگری دریاچه زریوار به شهرداری

فواد کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مریوان، اظهار کرد: طی قراردادی سه ساله که مابین ادارات شهرداری مریوان و مدیرکل محیط زیست استان کردستان انعقاد شده است مدیریت 15 کیلومتر گردشگری این دریاچه به عهده شهرداری مریوان گذاشته شد.

به گفته وی، طبق این قرارداد شهرداری مریوان می‌تواند برای ایجاد فضای بهتر و زیباتر گردشگری این مکان اقدامات لازم را با توجه به نظرات کارشناسانه شهرداری و شورای شهر انجام و به مسائل و مشکلات موجود در آن نیز رسیدگی کند.

کریمی اظهار داشت: در راستای زیباسازی محوطه این دریاچه از بدو درب ورودی آن تا محوطه پارکینگ که از نظر جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی مکانی بسیار مهم محسوب می‌شود، ساماندهی و با ایجاد طرحی جدید آن را برای ورود گردشگران در فصل‌های آینده آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فاز ورودی زریوار در حال تغییر است، تصریح کرد: با نظرات کارشناسانه و ایجاد طرح‌های مختلف به دنبال ایجاد تفریح‌گاهی مناسب در این دریاچه هستیم و به زودی وارد مرحله اجرای این پروژه‌ها خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ دریاچه زریوار یکی از منحصر به فردترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین جهان است که در سه کیلومتری شهرستان مریوان قرار دارد.

متاسفانه به دلیل عدم مدیریت واحد تاکنون آنچنان که باید و شاید به مسائل و مشکلات این جاذبه گردشگری زیبا رسیدگی نشده تا جایی که این دریاچه در حال حاضر در معرض خطر نابودی قرار دارد.

انتهای پیام/79020/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول