اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری دماوند:

گردشگری شهرستان‌ها در دولت یازدهم جان تازه‌ای می‌گیرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، یک نیروی فعال در حوزه گردشگری بوده که در صدد جان بخشی به گردشگری شهرستان‌هاست.

گردشگری شهرستان‌ها در دولت یازدهم جان تازه‌ای می‌گیرد

ابراهیم اکبری در گفت‌‏وگو با خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در کارگروه گردشگری استان تهران با حضور مدیرکل، استاندار و معاونان وی صورت گرفته و تاکید تمام این جلسات، توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان‌ها بوده است.

وی کارگروه گردشگری را در کشور دست‎خوش تحولات بسیار زیاد در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود:‌ این کارگروه تا سال 87 پابرجا بود و کارش را به خوبی انجام می‌داد اما بین سال‎های 87 تا 88 به صورت کاملاً منفعل درآمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: این کارگروه از سال 89 تا 90 به عنوان زیرگروه امور زیربنایی و اقتصادی مطرح شد و بالاخره در اواخر سال 91 دولت وقت کارگروه گردشگری را احیا کرد و جلسات این کارگروه بار دیگر تشکیل شد.

وی به تشکیل ستاد استانی این کارگروه در استان تهران در طول سال‎های 91 و 92 با مدیریت معاونت امور عمرانی استانداری تهران اشاره کرد که تاکنون چندین جلسه در این ستاد برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند، پیشنهاد تشکیل جلسات زیرکارگروه را اتاق فکر کارگروه خواند که به حل مسائل گذشته و طرح‌ها و برنامه‌های آینده کمک زیادی خواهد کرد.

وی افزود: این اتاق فکر خوراک کارگروه را تامین می‎کند و در جلسه اصلی کارگرو، مشکل طرح اولیه وجود نخواهد داشت چراکه در جلسه اولیه طرح تایید شده است و در جلسه اصلی تصمیم‌گیری و تصویب می‌شود.

اکبری در خصوص توسعه گردشگری روستایی تصریح کرد: در سال 87 منطقه نمونه گردشگری مصوبه دولت را گرفتیم و در حال حاضر پنج روستای هدف گردشگری در شهرستان دماوند وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از 10 نقطه شناخته شده گردشگری و بیش از 165 اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان، همه این ظرفیت‌ها را موقعیتی برای توسعه گردشگری برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند اظهار کرد: به عنوان دستگاه متولی گردشگری با وجود دستگاه‌های متولی و مالکیت سایر نهادهای دولتی در مناطق گردشگری نمی‎توانیم کار زیادی انجام دهیم.

وی افزود: حتی در برخی از موارد مانند منطقه نمونه گردشگری چشمه ‌اعلا،‌ چندین متولی وجود دارد یا در منطقه‌ای مانند غار رودافشان، متولی دستگاهی است که اجازه ورود بخش خصوصی را به منطقه نمی‌دهد.

اکبری در خصوص مشکل موجود در چشمه ‌اعلا عنوان کرد:‌ این منطقه در سال 87 توسط شخص رئیس جمهور به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد و رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دستور ورود بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری صادر کرد.

وی ادامه داد: اما شرکت مذکور در این مدت به بهانه متعدد دستگاه‌های متولی و تداخل و موازی کار و مانع شدن در برخی از امور،‌ هیچ کاری از پیش نبرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در خصوص بحث مالکیتی این منطقه گردشگری تصریح کرد: مشکل مالکیت چشمه ‌اعلا بین وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان میراث وقت در دولت دهم حل نشد و تا به امروز تکلیف این مالکیت مشخص نشده است.

انتهای پیام/2568/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول