اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

‌کرمان ظرفیت راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی متعددی را داراست‌

معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ کرمان گفت: در استان ظرفیت راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی متعددی از جمله گیاهان دارویی و ... وجود دارد.

‌کرمان ظرفیت راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی متعددی را داراست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ محمد تکلوزاده پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته استانی خوشه‌های کسب و کار استان با تأکید بر ‌شناسایی‌ ظرفیت‌های موجود در استان‌ و تعریف پروژه خوشه‌های کسب و کار جدید اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود امکان‌سنجی خوشه‌های مس‌، فولاد و سنگ با همکاری و حمایت مالی سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام پذیرد‌.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و نهادهای استان کرمان باید ظرفیت‌های مورد نظر را با صنایعی که مرتبط هستند، شناسایی کرده و به شرکت شهرک‌های صنعتی برای انجام مطالعات خوشه‌ای معرفی کنند.

تکلوزاده صنایع مختلفی را برای خوشه‌ای شدن مطرح کرد و افزود‌: در استان کرمان گیاهان دارویی، گوشت قرمز و سفید قابلیت خوشه‌ای شدن را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان نیز با ارائه گزارشی‌ از وضعیت خوشه‌های صنعتی استان از برگزاری دوره آموزشی CDA در استان خبر داد و گفت‌: در راستای اهداف سازمان در حوزه توسعه خوشه‌های کسب و کار به عنوان استانی پیش‌رو در بحث آموزش، این دوره با موفقیت به پایان رسید‌.

حمید قاسم‌نژاد افزود: 11 خوشه کسب و کار توسط این شرکت شناسایی شده‌ و در حال حاضر امکان‌سنجی محصولات گلخانه‌ای جنوب در حال انجام است‌.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امکان‌سنجی خوشه‌های کسب و کار محصولات گلخانه‌ای‌، فرش، سنگ‌های تزئینی، گردوی بافت و بردسیر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

این مسئول گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته خوشه‌های کسب و کار باید اعتبارات پژوهشی و آموزشی خود را همسو با خوشه کسب و کار استان هزینه کنند.

انتهای پیام/2446/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول