اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان سرمایه‌گذاری:

بهبود فضای کسب و کار موجب رشد اقتصاد ملی می‌شود

مشاور دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری گفت: بهبود فضای کسب و کار رشد اقتصاد ملی را شتاب می‌بخشد.

بهبود فضای کسب و کار موجب رشد اقتصاد ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش طاهری‌فر ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گیلان با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار و توجه به بخش خصوصی مهم است.

وی با بیان اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی نشده است، افزود: بهبود فضای کسب و کار شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی را در بر دارد.

این مسئول افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی و بالا رفتن رقابت‌پذیری و سطح بهره‌وری را از ویژگی‌های بهبود فضای کسب و کار ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: کاهش مالکیت دولت بر منابع سرمایه‌گذاری و تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله ویژگی‌های سیاست قانون اصل 44 است.

طاهری‌فر تشکیل هیئت رسیدگی فرا استانی، شناسایی و برطرف شدن قوانین و مقررات زائد و دریافت مجوزها را از دیگر ویژگی‌های سیاست‌های اصل کلی اصل 44 قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه سیاست اصل 44 قانون اساسی به خوبی اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: تقویت ماده 62 این قانون در برنامه پنجم توسعه موجب بهبود فضای کسب و کار می‌شود.

مشاور دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری، در این ماده کارگروه تخصصی شامل سه معاون رئیس جمهور، سه وزیر و سه کمیسیون تخصصی مجلس شکل گرفته است.

وی اوج اقتدار این کارگروه را درگیر کردن هر سه قوا ذکر کرد و یادآور شد: پرت سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و تمام دستگاه‌های حاکمیتی باید از ماده مذکور تبعیت کنند.

طاهری‌فر یکی از مزایای ماده 62 اصل 44 قانون اساسی را شفاف سازی فرآیندها دانست و متذکر شد: در این ماده از اعمال سلیقه باید پرهیز شود و جلوگیری از ایجاد موانع کسب و کار در دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.

وی مشارکت بخش خصوصی با دولت را دارای اثرگذاری بیشتر برای سرمایه‌گذاری دانست و متذکر شد: این مشارکت موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاری دولتی کارایی بهتری پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی باید با حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری هدف نیست بلکه وسیله است و باید به آثار بزرگ‌ترین نسبت به سرمایه گذاری منجر شود.

وی میزان مصرف سرمایه برای هر آحاد را تولید بالای آن ذکر کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری به معنای منابع محدود است.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول