اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

استفاده از ظرفیت‌های رباط کریم زمینه توسعه اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند

فرماندار رباط کریم گفت: استفاده از ظرفیت‌های رباط کریم زمینه توسعه اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های رباط کریم زمینه توسعه اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار کرد: توجه به توسعه اقتصادی شهرستان رباط کریم یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از گذشته مد نظر باشد.

وی ادامه داد: از آن جایی که این شهرستان دارای طرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه صنعتی و کشاورزی است لذا با استفاده از این دو قطب مهم می‌توانیم بسترهای توسعه اقتصادی را در رباط کریم بیش از پیش فراهم کنیم و این شهرستان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر سوق دهیم.

فرماندار رباط کریم با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و توجه به ظرفیت‌های این شهرستان می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری دهد، افزود: این شهرستان با داشتن دو شهرک صنعتی دولتی و سه شهرک صنعتی خصوصی بسترهای لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران دارد لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سرمایه‌گذاران بدون دغدغه‌خاطر و با اطمینان در این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود زمینه توسعه آن را فراهم کنند.

سلیمان‌پور ادامه داد: با وجود این 5 شهرک صنعتی خصوصی و دولتی در رباط کریم و همچنین وجود دو هزار واحد تولیدی فعال و 20 هزار نفر فرصت شغلی هم اکنون زمینه صادرات 35 میلیون دلاری به 40 کشور جهان از این شهرستان فراهم است که این خود نیز یکی دیگر از مهمترین قابلیت‌های شهرستان رباط کریم محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: شهرستان رباط کریم علاوه بر قابلیت‌های فراوان خود در زمینه صنعت در بحث کشاورزی نیز دارای امتیازاتی است که از آن جمله می‌توان به وجود 9400 هکتار زمین قابل کشت اشاره کرد.

فرماندار رباط کریم همجواری با فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره ) و استقرار سیلوی 120 هزار تنی به عنوان بزرگترین سیلوی فلزی کشور و محل نگهداری کالاهای اساسی منطقه یک کشور را از دیگر امتیازات این شهرستان عنوان کرد و گفت: وجود دو نیروگاه 2 هزار مگاواتی تولید برق نیز از دیگر ظرفیت‌های ویژه رباط کریم است که می‌طلبد مسئولان با توجه بیشتر به این شهرستان و توسعه زیرساخت‌ها و تأمین اعتبارات زمینه‌های توسعه اقتصادی در این شهرستان را بیشتر فراهم کنند.

انتهای پیام/2302/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول