اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

ورود قرآن به هیئت‌ها زمینه‌ساز تحول عظیم قرآنی در جامعه است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری جامعه کنونی را تشنه معارف قرآن و ورود قرآن به هیئت‌ها را زمینه‌ساز تحول عظیم قرآنی در جامعه دانست.

ورود قرآن به هیئت‌ها زمینه‌ساز تحول عظیم قرآنی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،حجت‌الاسلام سید محمد میربد، اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری منشأ خیزش‌های سیاسی و اجتماعی عظیم در جامعه و جهان است.

وی افزود: هیئت‌های عزاداری نقطه عطف تحولات و تغییرات اجتماعی در جامعه هستند که همواره در طول تاریخ موجب ایجاد جهش‌ها و نهضت‌های عظیمی شده‌اند.

میربد برگزاری مراسم سینه‌زنی، زنجیرزنی، منبرهای سخنرانی، روضه‌خوانی و برپایی مجالس تعزیه‌خوانی را منشأ این تحولات و خیزش‌های اساسی در جامعه دانست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر سکولار نشدن هیئت‌های عزاداری به تشریح و تبیین این معنا پرداخت و تصریح کرد: هیئت‌ها باید همیشه منشأ تحولات و خیزش‌ها باشند؛ چرا که این نگاه تحولی، از سکولار شدن هیئت‌های عزاداری جلوگیری خواهد کرد.

میربد تحول‌آفرینی در جامعه را یکی از رسالت‌های مهم هیئت‌های عزاداری برشمرد و تصریح کرد: اگر هیئت‌های عزاداری تنها به روضه‌خوانی و سینه‌زنی اکتفا کنند، هیچ اثری در جامعه نخواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییر و تحول در عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه، خاطرنشان کرد: هیئت‌های عزاداری باید از تمام ظرفیت‌ها و ایده‌ها در راستای تحول‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بهره ببرند؛ چراکه رسالت یک هیئت در عزاداری و مرثیه‌سرایی خلاصه نمی‌شود.

میربد با تأکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری یک رسانه قوی در جامعه هستند، تصریح کرد: هیئت عزاداری رسانه‌ای قوی در راستای انعکاس صحیح پیام‌های راستین شیعه به تمام مسلمانان و جامعه جهانی و تمامی عزاداران اهل بیت(ع) است.

این مسئول با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و ایجاد هماهنگی بین هیئت‌های مذهبی در این زمینه، خاطرنشان کرد: در حالی که باید محور و متن برنامه‌های مذهبی بر پایه معارف قرآن شکل‌گیری و آغاز شود اما متأسفانه قرآن میان هیئت‌ها و محافل مذهبی مهجور و گمنام مانده که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی قوی است.

انتهای پیام/68001/صا/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول