اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خراسان رضوی پیشتاز فعالیت‌های قرآنی در کشور است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان رضوی پیشتاز بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور است.

خراسان رضوی پیشتاز فعالیت‌های قرآنی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا حشمتی در دیدار با جمعی از مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی اظهار کرد: پیشینه تاریخی و تمدن اسلامی خراسان رضوی به ویژه مشهد، کانون توجه اسلام و شیعیان بوده و مایه‌ فخر کشور است.

وی ادامه داد: وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این شهر منجر شده است تا این استان پایه‌گذار بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رود مؤسسات قرآن و عترت در کنار آموزش کلام وحی به آشنا ساختن مردم به ویژه قرآن‌آموزان با سیره اهل بیت (ع) بپردازند.

حشمتی با اشاره به سابقه خراسان و مشهد در فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: با وجود همه فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده است هنوز در ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم آن‌گونه که در شأن و شایسته قرآن است، فعالیت کنیم.

وی با طرح این سؤال که در حال حاضر چه نسبتی بین زندگی مردم و قرآن وجود دارد از مدیران مؤسسات قرآنی درخواست کرد: طرح‌ها و برنامه‌های خود را پیرامون این موضوع که چه باید کرد تا قرآن وارد زندگی مردم شود به معاونت قرآن و عترت ارسال کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات مردمی بر ضرورت تعامل بیشتر بین تشکل‌های قرآنی مردمی و دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد.

یوسف امینی معاون قرآن و عترت استان خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی استان گفت: توسعه ساختارهای مردمی برای فعالیت‌های قرآن و عترت، حرکت در راستای نهضت انس با قرآن به منظور آشنایی با مفاهیم قرآن و ترویج فرهنگ حفظ قرآن، آموزش‌های تخصصی و تربیت مربی و مدرس قرآن کریم، حمایت از فعالان قرآنی و نیز تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن از طریق برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های قرآن و عترت از محورهای اصلی فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل است.

در این جلسه فعالان قرآنی استان آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با معاونت قرآن و عترت جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ملی در سطح کشور از جمله برگزاری نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه، اجرای طرح ملی تلاوت و پرورش قاریان نوجوان، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های قرآن و عترت، برپایی دوره‌های تخصصی تدبر در قرآن و سیره و تربیت مربی و مدرس قرآن اعلام کردند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول