اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

پنج هزار مربی و استاد قرآن در اردبیل فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار مربی و استاد قرآن در سطح استان اردبیل با مدیریت سازمانی برنامه‌های خود را به شایستگی انجام داده و در این باب فعال هستند.

پنج هزار مربی و استاد قرآن در اردبیل فعالیت دارند

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی انجام وظیفه می‌کند در برنامه استراتژیک خود بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر را در 10 شهرستان برای توسعه مبانی قرآنی هدف‌گذاری کرده که البته این وسعت فعالیت و کار حرکت ما را سخت کرده که با واگذاری بسیاری از کارها به مجموعه‌های غیردولتی و خروج از تصدی‌گری‌ها سعی می‌کنیم در این زمینه با دقت نظر بیشتر در مباحث توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ورود عالمانه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 400 هیئت، یک‌هزار و 200 مداح، 670 روحانی و 130 خانه عالم دارد و در کنار آن 160 مؤسسه قرآنی و خانه‌های قرآنی زمینه‌ای را فراهم کردند که فرهنگ قرآن توسعه پیدا کرده و روز به روز گسترش پیدا کند.

ستوده اولویت اول تبلیغات اسلامی را تعامل با نهادها، ارگان‌ها و مجموعه‌های غیردولتی اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا با تعامل خوبی که بین نهادها، ارگان‌های قرآنی و سایر مؤسسات برقرار می‌کنیم برنامه‌ها با جدیت و محوریت مناسب انجام شود به طوریکه سازمان در سند چشم‌انداز خود اولویت راهبردی را همین تعامل با نهادها و ارگان‌های غیردولتی اعلام کرده است.

این مسئول با بیان اینکه از سال 84 فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات در مجموعه دارالقرآن کریم این سازمان سر و سامان پیدا کرده و بیشتر کارها واگذار شده است، خاطر نشان کرد: اگر بحث قرآنی در استان‌ها به نحوه مطلوب توسعه و گسترش پیدا کند ما نیازمند برنامه‌ها به صورت عمومی، منطقه‌ای و آمایش سرزمینی هستیم.

وی استان اردبیل را از استان‌های قرآن‌خیز و نخبه‌پرور در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: سازمان دارالقرآن کریم با توجه به تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیده که اگر خیز مناسب و شایسته برای بحث‌های قرآنی برداشته شود این امر نیازمند حداقل تحقیقات میدانی با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی است تا اینکه در سطح خاص و شرایط مطلوب این کار انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: ما معتقدیم اگر مدیریت براساس ارزش‌ها و هنجارها نباشد به تبع نتیجه‌ای را در پی ندارد و بهترین روش مدیریت حرکت براساس همین هنجارها و ارزش‌هاست که به یقین نتایج مفیدی را نیز به دنبال دارد.

ستوده در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ ما در سال‌جاری بیش از 63 برنامه تدارک دیده بودیم که قسمتی از آنها اجرایی شده و باقی‌مانده نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود که همه این فعالیت‌ها در قالب شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی قرآن تدوین شده و انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ‌بهره‌گیری از تجربه‌های اساتید و پیشکسوتان در این زمینه می‌تواند عامل موفقیت در توسعه فرهنگ قرآنی باشد که در این باب پیگیری‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل واقعی و مناسب در حال انجام است.

انتهای پیام/62004/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول