اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

بهترین راه عبور از فتنه، رجوع به قرآن و ولایت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: امروز بهترین راه مبارزه با جنگ نرم دشمن، رجوع به قرآن است و در دوران فتنه، قرآن و ولایت است که کمک می‌کند تا از فتنه عبور کنیم.

بهترین راه عبور از فتنه، رجوع به قرآن و ولایت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز شهرستان ساری، افزود: ‌هر آنچه که امروز داریم را مدیون شهدا و رهبری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از غنی‌ترین فرهنگ اسلامی، مسئله وقف است.

علیزاده با بیان اینکه وقف فرهنگ مترقی و دارای کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و حتی سیاسی است، گفت: یکی از افتخارات دین مبین اسلام، مسئله وقف است.

این مسئول یادآور شد:‌ عمر مسئله وقف به عمر بشریت است و انسان وقف را به عنوان سنت حسنه امضا کرد که راهگشای رفع بخشی از محرومیت‌های مادی و معنوی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: تراکم ثروت و قدرت باعث به وجود آمدن فساد در جامعه است اما اسلام این دو مسئله را مدیریت کرده است.

علیزاده تصریح کرد: اگر پول فقط در دست عده خاصی باشد آفت جامعه است و اختلاف طبقاتی جامعه را به همراه دارد و یکی از راه‌های کنترل و نظارت تراکم ثروت در جامعه، وقف است.

وی گفت: وقف برای امکانات رفاهی عادلانه برای بشر است تا انسان‌ها با کمال و ترقی ایمانی دست یابند و به قله‌های رفیع معنویت برسند.

علیزاده با بیان اینکه قرآن نگاه جامع و کاملی به وقف دارد، تصریح کرد:‌ در فرهنگ قرآنی به دو مسئله جهاد جانی و جهاد مالی، نگاه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه با اشاره به برتری ویژه افرادی که به جهاد جانی و مالی در مقابل پروردگار می‌پردازند، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید کسانی که مال‌اندوزی می‌کنند و فقط خودشان مصرف کرده و در راه خدا انفاق نمی‌کنند به عذاب دردناک گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مالک اصلی اموال، خدا است، گفت: خدا زمینه به دست آوردن مال را فراهم می‌کند اما انسانی که این ثروت را در دست می‌گیرد باید برای خدمت به بشریت قدم بردارد.

 علیزاده افزود: واقفان خیراندیش به معنای واقعی کلمه مجاهدان در راه خدا قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به این در سال حماسه سیاسی و اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: یکی از مصادیقی که می‌تواند حماسه اقتصادی را رقم بزند، مسئله وقف است.

علیزاده ادامه داد: در مازندران سعی کردیم به فرمایش رهبری عمل کنیم و کارگروه توسعه و سرمایه‌گذاری موقوفات تشکیل شد که برای نخستین بار در مازندران اتفاق افتاد.

وی گفت: تا به این طریق سهم اوقاف در ایجاد حماسه اقتصادی را تحقق بخشیم.

مدیرکل اوقاف مازندران اظهار داشت: از کسانی که می‌خواهند در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم در بخشی از موقوفات سرمایه‌گذاری کنند که سود مادی و معنوی است و ما هم از این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و تشکیل بانک جامع موقوفات مورد توجه رهبری قرار گرفته است.

علیزاده با اشاره به اینکه اوقاف به صورت سنتی اداره می‌شد، تصریح کرد: امروز اوقاف به دستگاهی مدرن تبدیل شده که همه اطلاعات ما در سیستم سامانه وجود دارد و قابل رویت است.

وی یادآور شد:‌ت ا امروز نزدیک به 1.5 میلیارد تومان درآمد موقوفات در راستای نیات واقف هزینه شده است.

علیزاده با اشاره به راه‌اندازی دستگاه ام.‌آر.‌آی اوقاف در مازندران، تصریح کرد: این دستگاه 7 هزار نفر را در طول سال سرویس‌دهی می‌کند.

وی اظهار داشت: در حالی که رهبری تاکید دارند نمی‌خواهیم خانواده‌ها جز درد مریض‌داری، درد دیگری را تحمل کند اما می‌بینیم که بعضی بیماران و خانواده‌های آنها گرفتار هستند  و اوقاف با راه‌اندازی برخی مراکز درمانی بخشی از مسائل مربوط به بیماران را رفع می‌کند.

علیزاده متذکر شد:‌ اوقاف در همه مناسبت‌ها برنامه فرهنگی دارد و تا امروز 700 روحانی را به برنامه‌های فرهنگی اعزام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رهبری بر حافظان قرآنی تاکید دارد، گفت: سازمان اوقاف یکی از دستگاه‌های فرهنگی است که سعی دارد این فرمایش رهبری را محقق کند.

علیزاده ادامه داد: امروز بهترین راه مبارزه با جنگ نرم دشمن، رجوع به قرآن است و در دوران فتنه، قرآن و ولایت است که کمک می‌کند تا از فتنه عبور کنیم.

وی افزود: مسائل انحرافی و عرفان‌های نوظهور که در جامعه پیش می‌آید و گاهی گریبان جوانان ما را می‌گیرد را باید با مراجعه به قرآن، رفع کنیم.

علیزاده با بیان اینکه فروش بعضی از مراکز وقفی، مسئله‌ای است که ما را اذیت می‌کند، گفت: مسئله وقف را رسمی کنید نه اینکه هدیه باشد چرا که وقف، تا همیشه ماندگار است.

انتهای پیام/86007/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول