اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

7000 واحد خون در رفسنجان اهدا شده است‌‌

سرپرست مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت‌: طی 9 ماهه گذشته از سال جاری 7 هزار و 397 واحد خون در رفسنجان اهدا شده است‌.

7000 واحد خون در رفسنجان اهدا شده است‌‌

مهدی ‌محمد‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان دومین شهرستان از نظر تهیه‌، تولید‌، فرآوری و توزیع خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان است، اظهار داشت‌: عمده مصرف خون و فرآورده‌ها در مراکز درمانی شهرستان رفسنجان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد‌: با توجه اینکه شهرستان کهنوج از نظر آمار بیماران تالاسمی در رتبه بالایی قرار دارد، عمده خون مورد نیاز این بیماران را نیز رفسنجان تامین می‌کند و در مدت 9 ماه گذشته از سال جاری 3 هزار و 703 واحد خون به این شهرستان ارسال شده است‌.

محمدحسینی افزود: پلاسمای مازاد بر مصرف شهرستان رفسنجان نیز به مرکز استان کرمان ارسال می‌شود به طوری که طی سال جاری 5 هزار و 933 واحد پلاسما به کرمان ارسال شده است‌.

وی عنوان کرد: اهدای خون علاوه بر اینکه نجات بخش جان بیماران و نیازمندان به خون است‌، برای سلامتی افراد هم مفید است.

محمدحسنی خاطر ‌نشان کرد‌: خون تمام‌ اهداکنندگان از نظر بیماری‌هایی مانند هپاتیت B‌، هپاتیت C،‌ ایدز، سیفلیس و همچنین تعیین گروه خون و Rh مورد آزمایش قرار می‌گیرد که ‌در دو سال اخیر موردی از بیماری ایدز در بین اهداکنندگان خون نداشتیم‌.

سرپرست انتقال خون رفسنجان افزود‌: با توجه به اینکه در رفسنجان بخش‌های جدید تخصصی و فوق تخصص در مراکز درمانی گسترش داشته مصرف خون و فرآورده‌های آن هم بین پنج تا هشت درصد رشد داشته است‌.

وی عنوان کرد‌: در 9 ماهه‌ سال جاری 9 هزار و 242 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که با توجه به حساسیت سازمان انتقال خون در انتخاب افراد سالم و در نتیجه سلامت خون از این تعداد 7 هزار و 397 واحد خونگیری انجام شده که 3 درصد از اهداکنندگان زن بودند.

محمدحسینی اذعان کرد‌: در بین اهداکنندگان خون، 59 درصد اهدا کننده مستمر هستند که در سال حداقل دو بار اهدای خون ‌دارند و این افراد جزو سالم‌ترین اهداکنندگان خون هستند. 

انتهای پیام/80016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول