اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف تربت حیدریه خبر داد

ترمیم و نوسازی بقعه امامزاده حسین(ع) با 215 میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه از ترمیم و نوسازی بقعه امامزاده حسین(ع) با 215 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

ترمیم و نوسازی بقعه امامزاده حسین(ع) با 215 میلیارد ریال اعتبار

حجت‌الاسلام محسن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: امامزاده حسین حشمت‌آباد در این شهرستان تنها بقعه‌ای است که گنبد و گلدسته آن با هزینه‌ای بالغ بر 215 میلیارد ریال کاشی و سرامیک می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 15 مورد وقف در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

به گفته این مسئول، موقوفات ثبت شده در سال‌جاری شامل دو قطعه زمین برای ساخت مسجد، وقف منزل مسکونی برای توسعه فعالیت قرآنی با ارزش 7 میلیارد و پانصد میلیون ریال، چهار قطعه زمین برای توسعه مقبره امامزاده‌ها در روستای رودخانه و.... بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه بیان کرد: در حال حاضر 1700 موقوفه و بیش از 3 هزار رقبه و 64 بقعه متبرکه در منطقه به ثبت رسیده که اغلب موقوفات مزبور در روستا و 30 درصد آن در شهرهای تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات است.

لطفی تاکید کرد: اولویت کاری اداره اوقاف شهرستان، تعمیر و ساخت بقاع متبرکه است و با توجه به اینکه 64 بقعه متبرکه و امامزاده در این شهرستان وجود دارد و اکثراً نیاز به مرمت و بازسازی دارند، اجرای این کار بزرگ همت خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/2202/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول