اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

سرمایه‌گذاری مصداق بارز احیای موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سرمایه‌گذاری را مصداق بارز احیای موقوفات دانست.

سرمایه‌گذاری مصداق بارز احیای موقوفات است

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اخیراً برای تشویق سرمایه‌گذاران در موقوفات نشستی با سرمایه‌گذاران برگزار شد.

وی افزود: ما اکنون موقوفات بلامعارض زیادی در استان داریم که شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند که از سرمایه‌گذاران هم دعوت کردیم برای سرمایه‌گذاری در موقوفات ورود کنند.

به گفته این مسئول در اداره کل اوقاف خراسان شمالی، اکنون موقوفات زیادی در استان وجود داشته که نیازمند سرمایه‌گذاری است.

حجت‌الاسلام سهرابی گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در موقوفات اثرات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در استان به همراه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت موقوفات اظهار کرد: امیدواریم در عمل همه به وقف عامل باشند.

وی فرهنگ‌سازی وقف در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: البته آن طور که لازم بوده در مورد وقف فرهنگ‌سازی لازم انجام نشده است.

سهرابی تصریح کرد: ما می‌خواهیم فرهنگ‌سازی وقف در جامعه برای مردم بیان شود.

وی همچنین 65 درصد از موقوفات خراسان شمالی را مختص به عزاداری‌های امام حسین (ع) برشمرد و گفت: اوقاف در این زمینه نظارت‌های لازم را در انجام نیات واقفان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یکی از مهمترین اقدامات در حال انجام توسط اوقاف استان را بررسی قراردادهای مستأجرهای موقوفات برشمرد و افزود: برخی از مستأجران قراردادهایی را تمدید نکرده و یا احیاناً قرارداد ندارند که کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند تا اجاره‌نامه‌ها بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه از اولویت‌های این اداره پیگیری مطالبات موقوفات است، از اشخاص و دستگاه‌ها خواست تا دیون خود را به موقوفات پرداخت کنند.

سهرابی خاطرنشان کرد: ما از محل موقوفات می‌توانیم کارهای زیاد فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم که مستأجران موقوفات هم بایستی همراهی کنند.

وی در عین حال یکی از نیازهای موقوفات استان را اخذ سند موقوفات برشمرد و گفت: برای اخذ سند موقوفات فاقد اسناد پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از توافق این اداره کل با منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تحویل محدوده‌های بقاع متبرکه استان در قالب اجرای طرح‌های توسعه هم خبر داد.

وی بازسازی بنای امام‌زاده‌های استان را هم برشمرد و گفت: اکنون بنای 20 امام‌زاده در حال ساخت و مرمت است.

سهرابی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با میراث فرهنگی برای بازسازی بقاع متبرکه استان داشته تا از این وضعیت خارج شوند.

وی تهیه یک لوح فشرده از امام‌زاده‌های استان را برشمرد و گفت: در این لوح تصاویر و خلاصه‌ای از وضعیت امام‌زاده‌ها تنظیم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به قرار گرفتن برخی امام‌زاده‌های استان در ارتفاع خاطرنشان کرد: این مهم موجب بروز برخی مشکلات شده است.

انتهای پیام/63002/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول