اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رودبار:

حجاب جایگاه معنوی زن را به حد اعلایش می‌رساند

امام جمعه موقت رودبار گفت: حجاب موجب می‌شود، جایگاه معنوی زن به حد اعلای خودش دست یابد.

حجاب جایگاه معنوی زن را به حد اعلایش می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام سید‌محمدرضا حسینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یکی از مسائلی مهمی که دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر آن دارد، مسئله وقف است، همان طور که خداوند در سوره لیل نیز بر این مهم تأکید داشته است.

وی افزود: بر طبق این سوره از قرآن کریم مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند که گروه اول بخشندگان و انفاق کنندگان با تقوا هستند که پایان کار این گروه خوشبختی، سهولت و آرامش است و در مقابل این گروه بخیلانی وجود دارند که منکر پاداش هستند و پایان کار آ‌ن‌ها تنگدستی و بدبختی است.

وی تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است که ثواب آن نه تنها در زمان حیات انسان بلکه بعد از فوت نیز به او می‌رسد و با مالی که در راه فقرا و نیازمندان وقف می‌کنیم برای ما ثواب عظیم در آخرت فراهم می‌شود و به عبارتی دیگر وقف این است که مال دنیا را با مال آخرت عوض کنیم.

حسینی با اشاره به 17 دی ماه سالروز دستور استعماری کشف حجاب در سال 1314 توسط رضا‌خان پهلوی بیان داشت: رضاخان پهلوی با این عمل خود قصد داشت، هویت دینی و ملی را از زنان مسلمان ایرانی بگیرد و بی‌هویتی و افسار‌گسیختگی را در میان جامعه رواج دهد.

وی با بیان اینکه حجاب موجب می‌شود، جایگاه معنوی زن به حد اعلای خودش دست یابد، عنوان کرد: غربی‌ها کشف حجاب را راه آسان برای مبارزه با ادیان انتخاب کرده بودند و این در حالی بود که نه تنها دین اسلام بلکه بعضی دیگر ادیان با این بی‌بندوباری و شهوات‌رانی مخالفت کردند و ملت غیور‌ و مسلمان ایران این مسئله را تحمل نکردند و در مقابل این دسیسه ‌غربی‌ها ایستادگی کردند و شهدایی را تقدیم راه اسلام کردند.

امام جمعه موقت رودبار با اشاره به 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم در سال 1356 در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره) گفت: مردم بصیر و فهیم قم به ویژه مدرسین حوزه علمیه قم و بازاریان با تعطیلی کلاس‌های درس و مغازه‌های خود و تشکیل اجتماع بزرگی به حمایت از حضرت امام خمینی (ره) پرداختند.

انتهای پیام/2655/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول