اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تبریز توسعه‌یافته نیازمند احیا مرکز مطالعات شورا و شهرداری تبریز

مرکز مطالعات شورا و شهرداری تبریز از جمله مهم‌ترین ساختارهایی است که با آغاز به کار شورای چهارم زمزمه احیا و تعالی آن به گوش می‌رسد.

تبریز توسعه‌یافته نیازمند احیا مرکز مطالعات شورا و شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تاسیس و فعالیت مرکزی که بتواند فارغ از رویکردهای سلیقه‌ای و گروهی، مصالح شهر و شهروندان را در اجرای طرح‌های عمرانی مدنظر داشته باشد از نیازهای اصلی شهرهایی است که سودای توسعه و آبادانی در سر دارند.

تبریز نیز به عنوان شهری که برای توسعه همه بعدی و دارای ساختار منطقی گام برداشته نیازمند مرکزی است تا تمام طرح‌های عمرانی و فرهنگی و شهرسازی نه بر مدار سلیقه و آرزوهای زودگذر که بر اساس اصول مطالعه شده و دوراندیشانه تدوین، طراحی و اجرا شوند.

مرکز مطالعات شورا و شهرداری تبریز از جمله مهم‌ترین ساختارهایی است که با آغاز به کار شورای چهارم زمزمه احیا و تعالی آن به گوش می‌رسد.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز اساس‌نامه این مرکز که بعد از بحث و بررسی بسیار در صحن علنی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز ارجاع شده بود در آخرین جلسه این کمیسیون به تصویب این کمیسیون رسید.

اکرم حضرتی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه و مطابق اساس‌نامه این مرکز، تمام طرح‌های عمرانی، خدماتی، شهرسازی و فرهنگی قبل از تصویب و ابلاغ، باید توسط کارشناسان برجسته این مرکز که به صورت شورایی و هیئت امنایی اداره می‌شود مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و سپس به همراه پیوست‌های مطالعاتی و طرح‌های توجیهی برای تصویب و اجرا ابلاغ می‌شود.

مرکز « بانوی مهر» ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین از مصوبه دیگر این کمیسیون در خصوص ساماندهی بازارچه « بانوی مهر» خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که این مرکز که با هدف تامین فضا و امکانی برای خوداشتغالی زنان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست در حوزه شهرداری منطقه 7 تبریز احداث، راه‌اندازی و تجهیز شده بود متاسفانه از هدف اصلی خود دور شده است.

حضرتی در این‌باره بیان کرد: به دنبال شکایت و اعلام نارضایتی برخی از زنان بی‌سرپرست در خصوص نحوه فعالیت با این مرکز و بازدیدی که بنده از این مرکز انجام دادم مشخص شد که این مرکز به بازنگری و ساماندهی دوباره در نحوه اداره آن نیاز دارد. بنابراین این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز قرار گرفت.

وی گفت: در جلسه اخیر این کمیسیون مقرر شد شهرداری منطقه هفت با هماهنگی و همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در نحوه اداره و نظارت بر این مرکز تجدید نظر کرده و نسبت به ساماندهی مجدد آن اقدام کنند.

انتهای پیام/60001/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول