اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:

کلانشهر تبریز به 1200 دستگاه اتوبوس نیاز دارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر به یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد و برای خروج اتوبوس‌های فرسوده و با عمر بالای 10 سال، باید سالانه 200 دستگاه اتوبوس جدید به این ناوگان اضافه شود.

کلانشهر تبریز به 1200 دستگاه اتوبوس نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سیروس تقی‌زاده اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم و اجرائی در کاهش آلودگی هوا، توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی بویژه ناوگان اتوبوسرانی است.

وی توجه ویژه مدیران ارشد استانی به توسعه حمل و نقل عمومی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: حمایت استاندار در جذب اعتبارات لازم برای خرید اتوبوس های جدید مورد نیاز شهر تبریز می تواند توان و کارایی اتوبوسرانی را در حد قابل توجهی افزایش و رضایت و ترغیب عمومی برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی را ارتقا بخشد.

تقی‌زاده خواستار اجرای طرح محدوده ترافیکی و خطوط ویژه اتوبوس مصوب شورای ترافیک استان در تبریز شد و گفت: در صورت اجرای این خطوط شاهد کاهش زمان انتظار مسافر در پایانه‌ها و طول مسیر های اتوبوسرانی خواهیم بود و سرعت ناوگان اتوبوسرانی نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی ناوگان اتوبوسرانی می تواند ضمن کاهش ترافیک در محدوده مرکزی و شریان‌های اصلی کلانشهر تبریز، در جهت کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و کاهش آلودگی هوا نیز موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: در پایان سال 91 و نیمه اول سال 92  تعداد 21 دستگاه اتوبوس دوکابین و 68 دستگاه اتوبوس تک کابین از منابع شهرداری خریداری شده و از شهریور ماه امسال بازسازی اتوبوس‌ها نیز آغاز شده است و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات لازم و حمایت دولت، بتوانیم تا پایان شهریور سال 93 تمام 125 دستگاه اتوبوس متوقف شده را بازسازی و به ناوگان عمومی شهر وارد کنیم.

انتهای پیام/60001/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول