اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی:

ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها در جامعه رعایت نکردن حجاب است

امام جمعه کاکی ریشه بسیاری از گرفتاری‌های را رعایت نکردن حجاب دانست و گفت: رعایت حجاب موجب می‌شود جامعه آسیب نبیند.

ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها در جامعه رعایت نکردن حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته شهر کاکی به روز 16 دی سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه و روز شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی، نظام ما برخی از بهترین جوانان خود را تقدیم اسلام کرد و ضمن سرافرازی، در این راه حماسه‌هایی جاویدان آفرید.

امام جمعه کاکی گفت: یکی از این حماسه‌ها، شهادت جوانان رشید در هویزه در 16 دی 59 بود که رهبری آنان را شهید علم‌الهدی بر عهده داشت.

وی افزود: شهید علم‌الهدی پیشگام دانشجویان پیرو خط امام بود که در هویزه حماسه آفرید و تا آخرین نفس در مقابل دشمن متجاوز ایستاد و خون پاک خویش را نثار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش کاکی به 17 دی 1314 و سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب و اقدام ننگین توسط رضاخان اشاره و خاطرنشان کرد: در آن زمان با این بهانه که می‌خواهند نصف غیرفعال جامعه ایرانی را فعال کنند، طرح استعماری کشف حجاب را اجرا کردند، اما با اجرای این طرح جامعه فعال ایران را نیز از فعالیت باز داشتند.

این مسئول افزود: کشف حجاب نه تنها موجب فعال شدن جامعه زنان مسلمان ایرانی نشد بلکه ترویج بی‌بند و باری در ادارات و خیابان‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه اسلامی ایران به وجود آورد.

محمدی با بیان اینکه پدیده بی‌حجابی رهاورد استعمار و نماد رواج بی‌بندو باری در جامعه است، تصریح کرد: اسلام در مورد رعایت حجاب تاکیدات زیادی داشته و مردم مسلمان بدانند که بی‌حجابی نه تنها نشانه کمال و پیشرفت نیست بلکه مایه فساد و زوال جامعه نیز محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند برای مقابله با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی تلاش کنند و بهترین تلاش نیز در این زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی است.

امام جمعه کاکی ریشه بسیاری از گرفتاری‌های را رعایت نکردن حجاب دانست و اضافه کرد: رعایت حجاب موجب می‌شود جامعه آسیب نبیند و فساد رواج پیدا نکند.

این مسئول حرکت هوشمندانه و به جای قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره) را به یوم الهی نقطه عزیمت در نهضت دانست و متذکر شد: قیام تاریخی مردم قم موجب شد تا معجزه بزرگ قرن و پیروزی خون بر شمشیر و حکومت اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/66001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول