اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

کشف حجاب موجب مفاسد اخلاقى در جامعه شد

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه کشف حجاب رضاخانی بسیارى از مفاسد اخلاقى در جامعه را به دنبال داشت، گفت: یکی از راه‌های مقابله با این پدیده، خدمات ندادن اداره‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به افراد بدحجاب است.

کشف حجاب موجب مفاسد اخلاقى در جامعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به مهرورزی در اسلام اظهار کرد: اسلام دین محبت و رحمت بوده و پیامبر (ص) نیز پیامبر رحمت است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) بارها سفارش فرموده که مومنان نسبت به‌هم رأفت و مهربانی داشته باشند، افزود: پیامبر مومنان را از تفرقه و جدایی و گروه‌گروه شدن منع کرده است.

خطیب جمعه لاهیجان  ادامه داد: پیامبر (ص) در اقدام‌های عملی خود علاوه بر ایجاد برادری بین مسلمانان مدینه، بین اوس و خزرج که سال‌ها باهم جنگ داشتند صلح ایجاد فرمود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از اختلاف بین مومنان نهی فرموده است، گفت: قرآن مهم‌ترین اثر اختلاف را، ضعیف شدن مسلمانان و از بین رفتن ابهت آنها دانسته است. 

*زندانی شدن 150 روحانی در اعتراض به کشف حجاب

صرفی‌پور به هفتم دی روز کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و یادآور شد: کشف حجاب و تغییر فرم لباس، یک اندیشه مستقل حکومتى نبود که توسط شخص «رضا خان» اتخاذ شده باشد، بلکه برنامه‌ای هماهنگ استعمارى محسوب مى‏شد که به‏ طور هم‏زمان به‏‌ویژه در سه کشور ترکیه، ایران و افغانستان اجرا شد.

به گفته وی، کشورهای مذکور با توجه به زمینه‏‌هاى اجتماعى و فرهنگى جامعه خود، هر یک به شیوه خاصى برنامه‏‌هاىیشان را پیش می‏بردند.

امام جمعه لاهیجان، تصریح کرد: زمانیکه فرمان تغییر لباس و برداشتن حجاب به مشهد صادر شد، مردم عکس‏‌العمل شدیدى نشان دادند و رهبرى مردم را علما و روحانیون مشهد به‏‌عهده داشتند و با تلگرافى به رضاشاه اعتراض خود را اعلام کردند.

وی درباره زندانى و تبعید شدن روحانیون معترض به کشف حجاب در دوران  رضا خان قلدر افزود:  پس از ارسال تلگراف، 150 نفر از علما و معتمدان مشهد به دستور رضاشاه توقیف و زندانى شدند.

صرفی‌پور گفت: عده‌ای زیادى از مردم در حرم حضرت رضا(ع) متحصن شدند و اعلام کردند تا مسئله حجاب برطرف نشود از حرم خارج نمی‏شوند که موجب حمله ماموران رضاخانی به مردم وکشتارمردم شد.

*کشف حجاب موجب مفاسد اخلاقی در جامعه شد

وی با بیان اینکه کشف حجاب بسیارى از مفاسد اخلاقى در جامعه را به دنبال داشت، یادآور شد: این مسئله خشم بسیارى از مردم به‏‌ویژه قشر مذهبی‌ها را برانگیخت و بسیارى از زنان مؤمنه براى حفظ حجاب از منازل خارج نمی‏شدند و خود را در خانه حبس کردند.

خطیب جمعه لاهیجان اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «راه مبارزه ساده و آسان با ادیان در هر جامعه‏‌اى، باز کردن راه‏ عنان‏گسیختگى شهوات مانند کشف حجاب است».

وی یکی از راه‌های مبارزه با بدحجابی را خدمات ندادن به این افراد دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌ها، بانک‌ها، مغازه‌دارها و کسبه شرط خدمات دادن را رعایت حجاب مراجعه کننده زن قرار دهند.

صرفی‌پور به کشتار مسلمانان در سوریه، عراق، لبنان و... اشاره کرد و متذکر شد: بودجه گروه‌های تکفیری توسط عربستان، آمریکا و اروپا پرداخت می‌شود و علاوه بر تامین  بودجه، صدها اروپایی در کنار گروه‌های تکفیری علیه مسلمانان می‌جنگند.

*هدف دشمن جلوگیری از پیشرفت اسلام است/سرعت پیشرفت اسلام در عصر حاضر

وی یکی از اهداف دشمنان را جلوگیری از پیشرفت اسلام دانست و گفت: در قرن حاضر سرعت پیشرفت اسلام از تمام ادیان سریع‌تراست.

خطیب جمعه لاهیجان ادامه داد: به دلیل پیشرفت و سرعت دین اسلام، گروه‌های تکفیری را می‌فرستند و آنها جنایت‌های عجیبی انجام می‌دهند تا وجهه مسلمانان را در دنیا خراب کنند و موجب ترس در دل افرادی شوند که می‌خواهند اسلام بیاورند.

وی با اشاره به موضوع ازدواج فامیلی در بین جوانان، خاطرنشان کرد: 7.5  میلیون نفر در ایران اسلامی زندگی می‌کنند که بیشتر آنها نتیجه ازدواج فامیلی هستند.

صرفی‌پور با بیان اینکه اسلام  ازدواج فامیلی را نهی کرده است، گفت: در برخی کشورهای مختلف دنیا ازدواج فامیلی مانند آلمان تا فامیل درجه هفت ممنوع است و در چین 30 سال پیش ازدواج فامیلی را ممنوع کردند زیرا در ازدواج غیر فامیلی فرزندان سالم‌تر و هوش و مغزشان فعال‌تر است.

وی با تاکید بر رعایت مسایل شرعی، متذکر شد: نماز واجب را نمی‌شود  بدون دلیل باطل کرد اما نماز مستحبی می‌تواند ادامه پیدا نکند.

*ظهور مهدی موعود (عج) از نگاه امام جعفر صادق (ع)

امام جمعه لاهیجان درباره عصر امام زمان (عج) تصریح کرد: امام‌ صادق‌ (ع‌) فرمود: زمانی که مهدی‌(عج‌) ظهور می‌کند به‌ دیوار کعبه‌ تکیه‌ می‌دهد و می‌فرماید: هر کس‌ به دیدن‌ آدم‌، شیث‌ نوح‌، سام، ابراهیم‌، موسی‌، اسماعیل‌، یوشع‌ و شمعون‌، آرزومند است‌، به‌ جمال‌ من‌ نگاه‌ کند که‌ علم‌ و حلم‌ و کمال‌ همه‌ آنها در من‌ است‌ و هر که‌ آرزوی‌ دیدن‌ جدم‌ محمد مصطفی (ص)‌ و علی‌ مرتضی‌ (ع) و حسن‌ مجتبی‌  و حسین‌ شهید کربلا و دیگر امامان‌ را دارد، به‌ من ‌نگاه‌ کند و آنچه‌ خواهد بپرسد که‌ علم‌ همه‌ در نزد من‌ است‌ و آنچه‌ ایشان‌ مصلحت‌ ندیده‌ و خبر نداده‌اند، من‌ خبر می‌دهم‌ و همه‌ مردم‌ را آگاه‌ می‌سازم‌.

انتهای پیام/84001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول