اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساری خبر داد

وقف اموال همسر شهید مازندرانی برای فعالیت‌های هسته‌ای

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به تغییر نگرش مردم در وقف اموال، گفت: همسر یک شهید در مازندران اموالش را برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای وقف کرد.

وقف اموال همسر شهید مازندرانی برای فعالیت‌های هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران تعداد رقبات این شهرستان را بیش از 24 هزار و 493 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: موقوفاتی که در اوقاف منتفی می‌شود 779 مورد است.

وی تصریح کرد: هزار موقوفه غیرمنفعتی در اوقاف شهرستان ساری است که شامل تکیه، حسینه و دارالقرآن است.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر 283 بقاع در شهرستان ساری مشغول خدمت به زائران است که 300 خادم افتخاری در آن فعالیت می‌کنند.

رئیس اوقاف شهرستان ساری به هزینه 628 میلیون در بقاع شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: در اجرای نیت واقف در ماه مبارک رمضان و ماه محرم 242 میلیون تومان هزینه شد.

وی میزان هزینه فرهنگی اوقاف شهرستان ساری در اماکن متبرکه این شهرستان را بیش از 68 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه‌ها در ماه محرم و صفر و در اعیاد مذهبی هزینه شد.

قربانی به مشارکت مردم در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: میزان موقوفات مردم با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی کم نشد.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات در ساری برای برگزاری هزینه‌های مراسم عزاداری امام حسین(ع) اختصاص داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به تغییر نگرش مردم در وقف اموال، گفت: همسر یک شهید در مازندران اموالش را برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای وقف کرد.

وی تصریح کرد: برای تغییر در نیات واقفان با توجه به نیازهای جامعه باید فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود که این موضوع نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری به برنامه‌های اوقاف شهرستان ساری برای توسعه حرم امام‌زاده عباس ساری اشاره کرد و گفت: تنها پروژه ملی بود که مسئولان رده اول استان مازندران در کلنگ‌زنی مراسم آن حضور داشتند و مسئولان اوقاف کشور نیز با حساسیت خاصی اجرای این پروژه را پیگیری می‌کنند.

این مسئول از تغییر کاربری برخی موقوفات در شهرستان ساری خبر داد و گفت: با تغییر کاربری موقوفات تغییری در نیت واقفان ایجاد نمی‌شود.

قربانی بیان داشت: زمینی که برای احداث میدان ابن شهرآشوب اختصاص داده شد تغییر کاربری داده شد ولی در نیت واقف تغییری ایجاد نشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در پایان گفت: در هفته وقف نیز چندین مورد عرصه و عیان با نیات مختلف در اختیار اوقاف قرار گرفت.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول