اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

معضل فروش تره‌بار و دام زنده در ورودی رودبار

هنوز در شهر رودبار محل مناسبی برای فروش تولیدات منطقه وجود ندارد و افراد دست‌فروش اقدام به فروش میوه و تره‌بار و همچنین دام زنده در حاشیه جاده اصلی رودبار ـ ایرانشهر می‌کنند.

معضل فروش تره‌بار و دام زنده در ورودی رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، رودبار از جمله شهرهای جنوب کرمان است که محصولات کشاورزی زیادی را در طول سال تولید می‌کند و مهم‌ترین شغل مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است.

با وجود همه توانمندی‌های منطقه در این راستا هنوز در شهر رودبار محل مناسبی برای فروش تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی وجود ندارد و افرادی که به عنوان دست‌فروش مشغول به این کار هستند در حاشیه جاده اصلی شهر با قرار دادن، اجناس در وانت بار به این کار اقدام می‌کنند.

همچنین برای فروش دام زنده هم محل مناسبی وجود ندارد که فروش دام هم در مجاورت همین محل انجام می‌شود که نارضایتی مردم را در بر داشته و خطرات جانی هم برای خریداران و فروشندگان دارد.

فروشندگان میوه و تره‌بار در حاشیه جاده مشکلات زیادی دارند

محمود سالاری یکی از فروشندگان میوه و تره‌بار در حاشیه جاده رودبار به ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: مدت دو سال است که در این محل مشغول به کسب و کار هستم.

وی با اشاره به فروش به این شکل در حاشیه جاده افزود: با تاریک شدن، هوا به دلیل نبود روشنایی امکان فروش میوه نیست و با توجه به اینکه در فصل زمستان طول روز کوتاه است، فروش زیادی نداریم و از آنجایی که میوه‌ها در فضای باز و در معرض تابش نور خورشید قرار دارند، موجب فاسد شدن، سریعتر برخی میوه‌ها می‌شود.

سالاری تصریح کرد: به دلیل مجاور بودن محل میوه با محل فروش دام و ذبح آنها مشکلات و مزاحمت‌هایی هم از این نظر برای ما فروشندگان میوه و تره‌بار در حاشیه این جاده وجود دارد.

ابراهیم فروتن یکی دیگر از فروشندگان میوه در حاشیه جاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مدت یک‌سال است که در این محل مشغول به کار هستم و هر ماه 50 هزار تومان عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنم، اما هیچ خدماتی به ما ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به عدم نظارت بر این محل فروش که سبب کم‌فروشی و گران‌فروشی هم می‌شود، افزود: این مکان فاقد، آب، برق و سرویس بهداشتی بوده و از شهر هم دور است.

فروتن تصریح کرد: با توجه به اینکه این محل فروش میوه در کنار جاده اصلی قرار دارد و خطرات جانی می‌تواند برای ما در بر داشته باشد از مسئولان امر درخواست داریم، چاره‌ای بیندیشند و مکانی مناسب را در نظر بگیرند.

برای جابه‌جایی تره‌بار فروشی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم

احمد طیاری شهردار رودبار در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: میوه‌فروشی سیار در خروجی هر شهری وجود دارند و معمولا محصولات محلی را به فروش می‌رسانند، شهر رودبار هم از این پدیده مستثنا نیست.

وی افزود: این محل قبل از اشتغال من در شهرداری رودبار وجود داشته است و در حال حاضر برای جابه‌جایی این محل برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به زودی به مکانی دیگر که زیرسازی آن در حال انجام است، منتقل شود و نظارت جدی هم بر آن وجود داشته باشد.

طیاری تصریح کرد: در مورد میدان دام هم گلایه شهروندان رودباری به‌جا است و با توجه به اینکه گوشت مورد نیاز مردم شهر از طریق دام زنده تأمین می‌شود، فروش دام زنده هم فرصت و هم چالش است.

وی خاطرنشان کرد: نبود کشتارگاه صنعتی در شهر پیامد آن عرضه دام ناسالم و عرضه گوشت غیر بهداشتی است، وجود محل فروش دام در حاشیه جاده رودبار به ایرانشهر موجب افزایش خطر تصادف و برخورد با ماشین‌های عبوری در این محل است و از طرف دیگر چهره شهر را نامطلوب  کرده است.

بازارچه‌ای در مرکز شهر با 80 غرفه ساماندهی شده است

حسن مرادی فرماندار رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: در حال حاضر یک بازارچه در مرکز شهر توسط شهرداری با هزینه 130 میلیون تومان خریداری شده است و در حال ساماندهی آن هستیم تا تمام فروشندگان به این محل منتقل شوند.

وی با بیان اینکه این محل دارای 80 غرفه است، افزود: این محل برای فروش میوه، سبزی، لبنیات، صنایع دستی و به طور کلی تولیدات منطقه است و برنامه‌ریزی شده که محلی برای فروش دام به طور جداگانه در نظر گرفت شود.

مرادی تصریح کرد: اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌ها زمان‌بر است و اگر بخواهیم این فروشندگان را به محل دیگری منتقل کنیم باز هم همین مشکلات وجود دارد ما نگرانی و نارضایتی مردم را می‌پذیریم اما نمی‌توان شغل این افراد را تعطیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که شغل این افراد را ساماندهی کنیم و جا و فضای مناسبی برای آنها در نظر بگیریم.

حسین صداقت‌نیا رئیس مرکز بهداشت شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به طور کلی خرید و فروش میوه و تره‌بار توسط دست‌فروشان با کامیون‌ها و وانت‌ها از نظر ما منعی ندارد، اما به دلیل مجاورت با جاده اصلی و مخاطرات آن و همچنین نزدیکی این محل با مکان خرید و فروش احشام مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: شهرداری رودبار ساماندهی میدان تره‌بار را در محلی مناسب تا پایان دی ماه سال جاری به عهده گرفته است.

......................................

گزارش از محمد سعیدی‌نژاد

......................................

انتهای پیام/80002/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول