اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

‌طرح آمایش سرزمین استان فارس آماده شد

استاندار فارس گفت: طرح آمایش سرزمین این استان توسط مهندسین مشاور در حال آماده شدن است.

‌طرح آمایش سرزمین استان فارس آماده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، سید محمد احمدی عصر امروز در همایش علمی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه مهر که توسط موسسه آموزش عالی پارس این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری مهر و با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، مسئولان، نخبگان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برگزار شد در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: بزرگان مهر در زدودن چهره فقر و بحران از این شهرستان تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند که باید از آنها تشکر کرد.

وی افزود: زمانی در مهر یک مدرسه وجود نداشت و نخستین فردی که دارای مدرک لیسانس بود بنده بودم که در شیراز ادامه تحصیل دادم اما امروز دکترها و مهندسان این شهرستان خودشان همایش علمی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه مهر را برگزار می‌کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: حرف‌هایی که در این همایش زده شد چنانچه پیگیری نشود فراموش می‌شود.

احمدی تصریح کرد: نخستین مقام برگزاری همایش‌ها را در دنیا داریم اما نتیجه‌های خوبی از برگزاری آنها حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها بیشتر از چالش‌ها است گفت: در ابتدای شروع فعالیتم در این استان دو زمینه مادی و معنوی را یادآور شدم که توسعه متوازن همه‌جانبه و پایدار، مسجد و روحانیت‌محوری را مورد تاکید داشتم چراکه اگر این‌گونه پیش برویم می‌توانیم جامعه‌ای رشد یافته و پاینده داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس از آماده شدن طرح آمایش سرزمین این استان نیز خبر داد و بیان داشت: طرح آمایش سرزمین فارس توسط مهندسان مشاور در حال آماده شدن است.

احمدی وجود دریا در کنار یک شهرستان را نعمتی بزرگ دانست و ادامه داد: قرار گرفتن یک شهرستان در کنار دریا و از سوی دیگر نزدیکی آن به سه فرودگاه نعمت بزرگی است اما مشکل بزرگ ما این است که نشسته‌ایم تا دستی از غیب بیرون آید و کارها را انجام دهد.

استاندار فارس اضافه کرد: کشاورزان ما می‌توانند با بازاریابی در خارج از کشور، حتی سبزی خوردن آنها را فراهم کنند و اشتغال‌زایی صورت دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان و فرزندان برومند شهرستان مهر در نقاط مختلف در حال تحصیل هستند، ابراز داشت: استخدام کردن صرف کارمند گداپروری است چراکه اشتغال‌زایی باید با ایجاد درآمد همراه باشد.

احمدی تصریح کرد: در یک سیاه چادر عشایر همگی مشغول به کار هستند و درآمدزایی برای خود ایجاد کرده‌اند.

رئیس شورای تامین فارس با بیان این که بسیاری از واحدهای صنعتی این استان سقوط کرده‌اند بیان کرد: به هر سرمایه‌گذاری که می‌گوییم در فارس سرمایه‌گذاری کن می‌گوید که فلان کارخانه بزرگ تعطیل شده و دارد به فروش می‌رسد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید دیگر نمی‌خواهیم راه‌های غلط گذشته را برویم و با برگزاری چنین جلساتی با نخبگان و مردم تا پروژه‌ای تعریف نشده آن را اجرا نمی‌کنیم.

احمدی بیان کرد: شهرستان مهر منطقه‌ای است که می‌تواند رشد کند و مردم نیز نباید دنبال مسائل گذشته بروند و حرف‌های بی‌حاصل گفته شود.

استاندار فارس اضافه کرد: امروز تحریم‌های ظالمانه بر علیه ما صورت گرفته است اما می‌توانیم با برنامه‌ریزی تدوین شده کارها را جلو ببریم.

وی خطاب به مسئولان شهرستان مهر گفت: چند گروه صف‌شکن شوند و از جاهای دیگر الگوبرداری کنند و همچنین باید ایده‌های دانشجویان عملی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید آزمون و خطا جایی ندارد چراکه وزرای این دولت پیش از این نیز وزیر بوده‌اند.

احمدی ادامه داد: اگر امروز حرکت سازندگی در کشور کند است به خاطر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است که با هدایت رژیم غاصب صهیونیستی صورت می‌گیرد.

استاندار فارس گفت: از بخش خصوصی با تمام توان حمایت و امنیت پایدار را برای آن فراهم می‌کنیم چرا که دولت نمی‌تواند هم کارخانه‌دار باشد و هم آن را مدیریت کند.

به گزارش فارس، استاندار فارس در ادامه سفر خود به شهرستان زادگاهش از بخش‌های مختلف پالایشگاه گاز پارسیان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/‌2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول