اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس به صرفه نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس به صرفه نیست، گفت: انتقال آب ‌از دریا هر متر مکعب 3 هزار تومان هزینه دارد.‌

انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس به صرفه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید احمدرضا دستغیب بعد از ظهر امروز در جلسه هفتگی اعضای جامعه روحانیت شیراز‌ در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ظرفیت‌های فارس، ابراز داشت: گاهی بر روی یک جا متمرکز می‌شویم، به طور مثال از اینکه این استان به خلیج فارس وصل شود خوب است اما تمام حقیقت نیست و موضوع آن بزرگنمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تحقق این امر بسیاری از منافع دیگر را از دست خواهیم داد، گفت: اگر این آب حاجتی می‌داد، مردم استان‌هایی مانند هرمزگان و خوزستان وضع معیشتی این‌چنینی نداشتند و از طرف دیگر نباید تمام تملک و دارایی‌های فارس در یک نقطه متمرکز شود.

دستغیب با بیان اینکه در مورد انتقال آب به فارس نیز بزرگنمایی می‌شود، تصریح کرد: آب صنعتی از دریا هر متر مکعب 3 هزار تومان در‌می‌آید، اما در خود استان حدود 500 تومان تمام می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتقال آب از استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد به مراتب باصرفه‌تر و راحت‌تر از دیگر مناطق است، خاطرنشان کرد: مجوز 185 میلیون متر مکعب آب را از خلیج فارس داریم اما برای شیرین کردن آن که بسیار گران تمام می‌شود، هیچ‌کس حاضر به انجام نیست.

دستغیب با اشاره به اینکه مگر یزد و اصفهان و خراسان به آب دریا وصل هستند که این‌گونه موضوع اتصال فارس به دریا را برخی بزرگنمایی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در مجمع نمایندگان فارس اشاره کرد و ادامه داد: نقطه‌ای نگاه کردن برخی از نمایندگان موجب بروز اختلافات می‌شود، به طور مثال اینکه هر نماینده می‌خواهد در حوزه انتخابیه خود یک پتروشیمی احداث شود می‌تواند فاجعه زیست‌محیطی را به دنبال داشته باشد.

دستغیب با اشاره به اینکه در اروپا مصوب شده است تا در سه دهه پتروشیمی‌ها را از کنار شهرها منتقل کنند، تصریح کرد: این امر می‌تواند شیراز را با یک فاجعه انسانی و بروز سرطان مواجه کند.

وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس، نگاه‌های نقطه‌ای از میان برداشته و دیگر از اختلافاتی که منجر به ضرر و زیان تمام استان می‌شود، خبری نخواهد بود، ابراز داشت: این طرح را دوباره مطرح می‌کنیم.

این نماینده مجلس در بخش پایانی سخنان خود گفت: تا سال آینده چه در زمینه قانون‌گذاری و چه سوالات، شاهد حرکت سریع مجلس خواهیم بود و 12 ساعت کار در مجلس و چهار ساعت کار کارشناسی برعکس خواهد شد.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول