اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

حضور امام رضا (ع) در ایران موجب رشد و گسترش تشیع شد

امام جمعه پلدشت گفت: حضور امام رضا (ع) در ایران موجب رشد و گسترش تشیع شد.

حضور امام رضا (ع) در ایران موجب رشد و گسترش تشیع شد

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پلدشت با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران موجب رشد و گسترش تشیع شد، اظهار داشت: مناظرات علمی آن حضرت، تشکیل کلاس‌ها و احادیث و سخنان ارزنده ایشان در زمینه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی موجب رشد و گسترش تشیع شده است.

وی یادآور شد: یکى از صفات برجسته امام رضا (ع) همدردى با محرومان بوده به طوری که امام رضا (ع) به مستضعفان ارج مى‌نهاد و ارج نهادن به مستضعفان یکى از بارزترین خصلت‌هاى روحى آن حضرت بود.

دوزدوزانی تصریح کرد: امام علی‌‌بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) بودند که در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند.

امام جمعه پلدشت افزود: خلفای عباسی سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سرانجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

دوزدوزانی «عالم آل محمد» را یکی از القاب مشهور امام رضا (ع) عنوان کرد و ابراز داشت: این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان بوده و ایشان از همه جلسات مناظره با دانشمندان بزرگ عصر خویش با سربلندی تمام بیرون آمد.

انتهای پیام/61005/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول