اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم خبر داد

برداشت روزانه 20 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی جم توسط پالایشگاه

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم از برداشت روزانه 20 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی جم توسط پالایشگاه خبر داد.

برداشت روزانه 20 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی جم توسط پالایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین محدثی ظهر امروز در نشست مسئولان جم با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: پرداخت عادلانه عوارض آلایندگی پالایشگاه جم به مردم امری لازم و ضروری است و همه مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با تأکید بر اینکه مبلغ هنگفتی از محل عوارض آلایندگی تا به‌حال به صورت یکطرفه به حساب شهرداری جم واریز شده خاطر نشان کرد: از لحاظ عقلی و شرعی هم این مورد حق کل شهرستان جم است.

محدثی با برشمردن موارد متعدد حق مردم بخش ریز از منابع عوارض آلایندگی افزود: توقع این‌است که حق مردم بخش ریز هم دیده شود، چرا که بخش ریز در زیردست پالایشگاه واقع شده و از این پالایشگاه متضرر شده است.

وی یادآور شد: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی از طریق 9 حلقه چاه عمیق و مجموع برداشت روزانه 20 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی و نشست 12 متری سطح آب قنوات و چاه‌های کشاورزی بخش از جمله مواردی است که موجبات تضییع حقوق مردم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم ابراز داشت: فاصله 15 کیلومتری و کمتر پالایشگاه با مرکز بخش ریز نسبت به فاصله 27 کیلومتری آن با مرکز شهرستان، سر ریزشدن پساب‌های صنعتی پالایشگاه و تأثیرات مخرب زیست محیطی آن بر کشاورزی و پوشش درختی و گیاهی بخش ریز، وجود بیش از هفت خط لوله گاز و چندین خطوط برق فشار قوی و ... نیز بر رعایت عادلانه حق آلایندگی، صحه می‌گذارد.

وی تأکید کرد: حال که تمام مسئولین شهرستان بر توزیع عادلانه عوارض مذکور اتفاق نظر دارند برای کم کردن فشار مردمی نیز پیشنهاد این‌است که به همان منطق منصفانه براساس سرانه جمعیتی توزیع شود.

انتهای پیام/2451/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول